Jakie biblioteki?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-08-13 15:20
ksry Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Jakie biblioteki? » 2012-08-08 20:25:42 Czy w SFML napiszę grę, którą ktoś by polecił, nikt by nie skrytykował wiedząc, że jest ona pisana w tej bibliotece?
Jakich rozwiązań używają zawodowcy przy tworzeniu znanych niezależnych gier, daje tu przykład Super Meat Boya autorstwa Team Meat. Czy oni piszą własne frameworki pisane od 0 na potrzebny jednej/kilku produkcji? |
|
waxx |
» 2012-08-08 20:30:11 mieso bylo pisane w xna C# z uwagi na wyskok na XBLA (sam o tym zapomnij poki co)
tak w SFMLu mozna napisac normalna komercyjna gre niezalezna zazwyczaj samemu pisze sie framework, ktory styka na jedna gre, ale wiadomo ze czesc funckjonalnosci zachowa sie i przyda o ile sie ogarniecie pisze |
|
m4tx |
» 2012-08-08 20:36:47 mieso bylo pisane w xna C# |
Na pewno? Nie wydaje mi się, żeby porty na Linuksa i Maca opierały się o Mono. |
|
waxx |
» 2012-08-08 20:40:12 mowie o wersji pierwotnej, jak na cos portowali to pewnie nawet i nie oni szczerze mowiac
|
|
Mrovqa |
» 2012-08-12 20:46:32 Czy oni piszą własne frameworki pisane od 0 na potrzebny jednej/kilku produkcji? |
Frameworki niewykluczone, ale wątpię by biblioteki. Jeżeli ktoś poważnie podchodzi do napisania gry, to wątpię, by pisał nową bibliotekę od zera... Równie dobrze można by było pisać grę w asmie. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-08-12 22:45:27 Raczej część programistów odpowiada własnie za pisanie takiego frameworka, część za narzędzia (edytory), część za gameplay w grze, itd.. |
|
akwes |
» 2012-08-12 23:37:14 @SeaMonster131, niezależni twórcy gier to zespoły 1-2-3 osobowe (gdzie 3 to już pewnie z grafikiem :)
@temat Krytyka się zawsze znajdzie. Że allegro nieobiektowe, że sdl trudny, że sfml ma mało fps... |
|
Mrovqa |
» 2012-08-13 15:20:26 @up Autor miał na myśli krytykę gry napisanej w danej bibliotece, a nie konkretnie krytykę danej biblioteki. Jednakże fajnie przedstawiłeś fragment tej krytyki ^^ |
|
« 1 » |