[C++, Allegro] Płynne przewijanie mapy
Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-10 10:33
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++, Allegro] Płynne przewijanie mapy » 2009-04-08 13:55:11 Witam! 1. Chciałbym, aby w mojej grze mapa przewijała się np o 1px w dowolnym kierunku, a nie o cały kafel(40px). Korzystam z funkcji easykodera. Nie mam zielonego pojęcia jak to zrobić. 2. Jak zrobić, aby przesuwająca mapa zwiększała swoją prędkość +1 co np 30 sek.?
Mogę również wrzucić cały kod, jeżeli to komuś pomoże. Dzięki z góry. |
|
pekfos |
» 2009-04-08 15:09:44 przesuwaj wyświetlana mape o 1px i dodawaj 1 kafel z drugiej strony przyda ci sie jakaś ramka aby zasłonić niepotrzebną mapę :D |
|
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-08 15:22:26 |
|
DejaVu |
» 2009-04-08 18:52:12 |
|
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-08 20:59:25 Dzięki. A podstawić go mam poprostu za starą funkcję wyświetlającą mapę, czy jeszcze jakieś zmiany wprowadzać??Nie zabardzo rozumiem jak to wstawić. Btw. Mógłbyś mi działanie tak powierzchownie wytłumaczyć?;) |
|
DejaVu |
» 2009-04-08 22:36:19 Chodzi o to, że musisz mieć zmienną przykładowo ScrollX, która będzie Ci przesuwała jakąś teksturę (na początek jedną) płynnie. Innymi słowy robisz: rysujObrazek( - ScrollX, 100 ); W taki sposób możesz renderować całą mapę nawet na sztywno: void rysujKlocekMapy( int pozX, int pozY, int mapaX, int mapaY ) { }
for( int y = 0; y < 1000; y++ ) for( int x = 0; x < 1000; x++ ) { rysujKlocekMapy( x * 40 - ScrollX, y * 40 - ScrollY, x, y ); }
|
|
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-09 18:02:18 Rozumiem mniej więcej o co Ci chodzi, ale jak to ma się odnosić do programu...nie wiem jak to wpleść do niego...niezmiernie dziekuję za pomoc. |
|
paczaja Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-10 10:33:15 Dzięki...już sobie poradziłem;) temat do zamknięcia. |
|
« 1 » |