Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Problem z allegro » 2012-08-28 10:41:57 Siemka, postanowiłem napisać nową grę. Lecz mam problem z kompilatorem. Najpierw kod: #include<allegro.h>
int mx = 0, my = 0, mb = 0; void myszka() { if( mx != mouse_x || my != mouse_y || mb != mouse_b ) { mx = mouse_x; my = mouse_y; mb = mouse_b; } };
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 1000, 800, 0, 0 ); install_mouse(); show_mouse( screen ); BITMAP * kursor = NULL; kursor = load_bmp( "kursor.bmp", default_palette ); set_mouse_sprite( kursor ); unscare_mouse(); BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * menu = NULL; BITMAP * przycisk11 = NULL; BITMAP * przycisk12 = NULL; BITMAP * przycisk13 = NULL; BITMAP * przycisk14 = NULL; BITMAP * przycisk15 = NULL; BITMAP * przycisk21 = NULL; BITMAP * przycisk22 = NULL; BITMAP * przycisk23 = NULL; BITMAP * przycisk24 = NULL; BITMAP * przycisk25 = NULL; bufor = create_bitmap( 1000, 800 ); menu = load_bmp( "menu.bmp", default_palette ); przycisk11 = load_bmp( "przycisk1" ); przycisk12 = load_bmp( "przycisk1" ); przycisk13 = load_bmp( "przycisk1" ); przycisk14 = load_bmp( "przycisk1" ); przycisk15 = load_bmp( "przycisk1" ); przycisk21 = load_bmp( "przycisk2" ); przycisk22 = load_bmp( "przycisk2" ); przycisk23 = load_bmp( "przycisk2" ); przycisk24 = load_bmp( "przycisk2" ); przycisk25 = load_bmp( "przycisk2" ); int menu = 1; while( menu == 0 ) { if( menu == 1 ) { if( my <= 550 || my >= 500 || mx <= 650 || mx >= 350 ) { blit( przycisk21, menu, 0, 0, 0, 0, 525, 500 ); } else { blit( przycisk11, menu, 0, 0, 0, 0, 525, 500 ); } if( my <= 475 || my >= 425 || mx <= 650 || mx >= 350 ) { blit( przycisk22, menu, 0, 0, 0, 0, 450, 500 ); } else { blit( przycisk12, menu, 0, 0, 0, 0, 450, 500 ); } if( my <= 400 || my >= 350 || mx <= 650 || mx >= 350 ) { blit( przycisk23, menu, 0, 0, 0, 0, 375, 500 ); } else { blit( przycisk13, menu, 0, 0, 0, 0, 375, 500 ); } if( my <= 325 || my >= 275 || mx <= 650 || mx >= 350 ) { blit( przycisk24, menu, 0, 0, 0, 0, 300, 500 ); } else { blit( przycisk14, menu, 0, 0, 0, 0, 300, 500 ); } if( my <= 250 || my >= 200 || mx <= 650 || mx >= 350 ) { blit( przycisk25, menu, 0, 0, 0, 0, 225, 500 ); } else { blit( przycisk15 menu, 0, 0, 0, 0, 225, 500 ); } if( key[ KEY_Q ] ) { menu = 0; } } myszka(); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 1000, 800 ); } destroy_bitmap( przycisk11 ); destroy_bitmap( przycisk12 ); destroy_bitmap( przycisk13 ); destroy_bitmap( przycisk14 ); destroy_bitmap( przycisk15 ); destroy_bitmap( przycisk21 ); destroy_bitmap( przycisk22 ); destroy_bitmap( przycisk23 ); destroy_bitmap( przycisk24 ); destroy_bitmap( przycisk25 ); destroy_bitmap( menu ); destroy_bitmap( kursor ); destroy_bitmap( bufor ); return 0; } END_OF_MAIN();
mam błąd kompilacji, nie czyta mi prostych kodów typu: kursor = load_bmp( "kursor.bmp", default_palette ); int menu = 1; Sprawdźcie czy u was działa, jeżeli tak mam błąd z kompilatorem. Co może być nie tak mam ścieżki do include i lib, w compiler and debugger. |