DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-07 22:41:05 Widze, ze praktycznie jednoczesnie edytowalismy posty. ;p Teraz wszystko ok, dzieki za pomoc, postaram sie byc uwazniejszym. Tematu narazie nie zamykam, moze sie jeszcze czegos zapytam, a nie bede otwierac nowych tematow, zeby spamu nie bylo.
EDIT: Bede juz kolorowac skladnie. |
|
cyklopek11 |
» 2012-09-07 22:47:58 Ale muszę przyznać że crash Twojego programu jest świetny. Program zaczął wypisywać na konsoli zawartość przestrzeni wirtualnej własnego procesu :-)
<<Removed By DejaVu - szlaczków nie ma sensu wklejać na forum :) >>
OK. |
|
DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-07 23:24:27 Nawet nie wiem co sie stalo: Gdy kompiluje i jednoczesnie wlaczam program program to pisze, ze progam przestal dzialac (ot tak bez powodu), a w samym C:B pisze, ze proces returned <bardzo mala liczba minusowa> U was jest to samo? #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
char map[ 5 ][ 10 ] { '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x, y; };
class Game { Position2D player; int ruch; public: void move() { char ruch = getch(); switch( ruch ) { case 'w': if( map[ player.y-- ][ player.x ] = '.' ) player.y--; map[ player.x ][ player.y++ ] = '.'; break; case 's': if( map[ player.y++ ][ player.x ] = '.' ) player.y++; map[ player.x ][ player.y-- ] = '.'; break; case 'a': if( map[ player.y ][ player.x-- ] = '.' ) player.x--; map[ player.x++ ][ player.y ] = '.'; break; case 'd': if( map[ player.y ][ player.x++ ] = '.' ) player.x++; map[ player.x-- ][ player.y ] = '.'; break; } } void put_player() { map[ player.y ][ player.x ] = '&'; } void draw_map() { for( int i = 0; i < 5; i++ ) { for( int j = 0; j < 10; j++ ) { cout << map[ i ][ j ]; } cout << endl; } } };
int main() { Game g; for(;; ) { g.draw_map(); g.put_player(); g.move(); } return 0; }
|
|
ison |
» 2012-09-07 23:46:03 nie zerujesz zmiennych w Position2D player więc pewnie w tym miejscu się wywala map[ player.y ][ player.x ] = '&'; |
|
DzieckoBezZycia Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-08 17:51:22 Chodzi o zrobienie czegos takiego? Game() : score( 0 ) { player.x = 1; player.y = 1; }
Jezeli tak, to czemu nie dziala move()? #include <iostream> #include <conio.h> #include <windows.h> #include <time.h>
char map[ 5 ][ 10 ] { '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.', '.' };
using namespace std;
struct Position2D { int x, y; };
class Game { Position2D player; int ruch, score; public: Game() : score( 0 ) { player.x = 1; player.y = 1; } void move() { char ruch = getch(); switch( ruch ) { case 'w': if( map[ player.y-- ][ player.x ] = '.' ) player.y--; break; case 's': if( map[ player.y++ ][ player.x ] = '.' ) player.y++; break; case 'a': if( map[ player.y ][ player.x-- ] = '.' ) player.x--; break; case 'd': if( map[ player.y ][ player.x++ ] = '.' ) player.x++; break; } } void put_player() { map[ player.y ][ player.x ] = '&'; } void draw_map() { for( int i = 0; i < 5; i++ ) { for( int j = 0; j < 10; j++ ) { cout << map[ i ][ j ]; } cout << endl; } } };
int main() { Game g; for(;; ) { system( "cls" ); g.draw_map(); g.put_player(); g.move(); } return 0; }
|
|
ison |
» 2012-09-08 18:25:29 Jezeli tak, to czemu nie dziala move()?
|
bo zrobiłeś mnóstwo bezsensownych rzeczy w kodzie, wróć do kursu |
|
Giedzu |
» 2012-09-10 07:32:43 "=" - przypisanie "==" - porównanie |
|
1 « 2 » |