adam85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Czemu to nie działa - metoda klasy? » 2012-09-06 13:49:21 class oblicz { protected: int a, b, h; public: oblicz( int bok, int bbok, int wysokosc ) : a( bok ) , b( bbok ) , h( wysokosc ) { }; int objetosc() { return( a * b * h / 1000 ); } void wyswietll() { cout << objetosc; } };
Wyskakują mi błędy, ktoś pomoże?? i jak zrobić żebym wszystkie boki podawał z klawiatury po odpaleniu programu. Wiem, ze to banały i z góry przepraszam za mój brak wiedzy. |
|
m4tx |
» 2012-09-06 13:59:01 Wyskakują mi błędy, ktoś pomoże?? |
1. Nie licz na to dopóki nie powiesz, jakie to błędy. :) 2. Podejrzewam, że chodzi o "cout". Zapewne nie masz using namespace std; (co też nie jest zbyt dobrym rozwiązaniem, ale to inna sprawa), ale to tylko domniemania. 3. Formatowanie kodu: Kolorowanie składni języka C++ |
|
kubawal |
» 2012-09-06 14:24:33 cout << objetosc; to nie zadziała. Wywołanie funkcji tam ma być, inaczej ci wyświetli adres. cout << objetosc(); |
|
adam85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-06 14:49:05 #include <iostream> #include <cstdlib>
using namespace std;
class oblicz { protected: int a, b, h; public: oblicz( int bok, int bbok, int wysokosc ) : a( bok ) , b( bbok ) , h( wysokosc ) { }; int objetosc( int x, int y, int z ) { return( a * b * h / 1000 ); } void wyswietll() { cout << objetosc( a, b, h ) << endl; } void wprowadz( int x, int y, int z ) { a = x; b = y; h = z; cout << "teraz policzymy objetosc twojego projektu : " << endl; cout << "wprowadz bok 1 : "; cin >> a; cout << "wprowadz bok 2 : "; cin >> b; cout << "wprowadz bok 3 : "; cin >> h; } ~oblicz() { }; };
class audio { protected: int spl; int moc; string model; public: audio( int s, int m, string mo ) : spl( s ) , moc( m ) , model( mo ) { }; };
class audio2 : audio { public: audio2( int spl, int moc, string model ) : audio( spl, moc, model ) { }; void wprowadz() { cout << "Podaj model: " << endl; cin >> model; cout << "Podaj moc: " << endl; cin >> moc; cout << "podaj spl: " << endl; cin >> spl; } void wyswietl() { cout << "SPL(dB) : " << spl << endl << "MOC(RMS) : " << moc << endl << "MODEL : " << model << endl; } };
int main() { int x, y, z; audio2 a( 0, 0, "" ); a.wprowadz(); a.wyswietl(); oblicz skrzynke( x, y, z ); skrzynke.wprowadz( x, y, z ); skrzynke.objetosc( x, y, z ); skrzynke.wyswietll(); system( "pause" ); return 0; }
Mam taki zmyślony program, co można w nim usprawnić i jak tu dorzucić referencje, wskaźniki, może coś jeszcze? Uczę się do egzaminu.. im więcej tym lepiej. |
|
RazzorFlame |
» 2012-09-06 14:55:42 No to daj kod pomiędzy znaczniki [cpp] i [/cpp] |
|
DejaVu |
» 2012-09-06 15:31:14 int objetosc( int x, int y, int z ) { return( a * b * h / 1000 ); }
Powyższa metoda nie ma najmniejszego sensu :) |
|
RazzorFlame |
» 2012-09-06 15:53:14 Zgodze się. Po co w funkcji masz 3 argumenty jak ani jednego z nich nie używasz? |
|
adam85 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-09-06 16:12:04 Tylko jak je wykasuje program nie działa, nie kompiluje się. Wcześniej miałem to inaczej rozwiązane, ale wynik wychodził cały czas zero. W związku z tym może zaproponujecie jak to zrobić, że by działało i miało sens;-) |
|
« 1 » 2 |