enzoMatrix Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro, C++] Nie może utworzyć tła bmp » 2012-09-24 15:50:34 Witam. Mam problem już od kilku dni. Szukałem już po forach jednak nie znalazłem rozwiązania. Chodzi o bitmapę jako tło gry. Bitmapa to tekstura z gimpa wrzucona na obrazek 800x600 w 16 bitach. Gdy kompiluje wyświetla mi się ta informacja "nie moge zaladowac mapy". Gdzieś na YouTube znalazłem filmik jak ktoś pokazywał że przy skazywaniu na bitmapę pisze się NULL zamiast default_palette ale to też nie działa. Proszę o pomoc
#include <allegro.h>
BITMAP * bufor = NULL; BITMAP * mapa = NULL;
int main() { allegro_init(); install_keyboard(); set_color_depth( 16 ); set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 800, 600, 0, 0); clear_to_color(screen, makecol(128,128,128)); bufor = create_bitmap( 800, 600 ); if(!bufor) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0); allegro_message("nie moge utworzyc bufora"); allegro_exit(); return 0; } mapa = load_bmp( "mapa2.bmp", NULL ); if(!mapa) { set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0); allegro_message( "nie moge zaladowac mapy" ); allegro_exit(); return 0; } while( !key[KEY_ESC]) { clear_to_color(bufor, makecol( 150, 150, 150)); masked_blit( mapa, bufor, 0, 0, 0, 0, 800, 600); blit( bufor, screen, 0, 0, 0, 0, 800, 600); } destroy_bitmap( mapa ); destroy_bitmap( bufor ); allegro_exit(); return 0; } END_OF_MAIN();
|