Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML]Gra multiplayer

Ostatnio zmodyfikowano 2012-09-30 12:47
Autor Wiadomość
intothenether
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML]Gra multiplayer
» 2012-09-29 10:37:12
Witam otóż robię grę w bibliotece SFML i nie wiem jak używać w niej socketów.
Ogólnie nie mam doświadczenia w programowaniu sieciowym i proszę o pomoc. Chodzi oto że nie wiem jak się za to zabrać :/ Ma to być gra na np. 2 osoby , pytaniem jest głównie jak to zrobić za pomocą połączenia "Client i Server" i jak owo
połączenie napisać. Proszę o wyrozumiałość niedawno się przerzuciłem na SFML z
Allegro :) Proszę o pomoc ...
P-65719
Admixior
» 2012-09-29 12:42:18
Na tej stronie jest artykuł o korzystaniu WinSock2. Powinien wystarczyć.
P-65722
m4tx
» 2012-09-29 14:04:26
SFML ma nawet własną bibliotekę do tego - sfml-network się zwie :)
P-65728
Mrovqa
» 2012-09-29 14:17:34
SFML ma bardzo przyjemną biblioteką do obsługi sieci. Użycie - popatrz na stronkę SFML i do przykładów w ściągniętej paczce. Potem dokumentacja i powinno wystarczyć. Naprawdę użycie jest proste ;)
P-65731
ison
» 2012-09-29 17:00:02
Do pisania gry real-time zwykłe sockety oparte na czystym TCP/UDP Ci się nie przydadzą, TCP nie ma sensu pchać a w UDP będziesz gubił pakiety. Skorzystaj z enet - zaufane UDP http://enet.bespin.org
P-65741
hincu
» 2012-09-29 19:53:56
ison jestes w bledzie... tcp to wrecz idealny protokol do prostych rpgow... dlaczego? ano dlatego ze pakiety zawsze dochodza... co w przypadku udp podczas lagu moze skutkowac utrata jakiegos itemu z dropa...
P-65757
Mrovqa
» 2012-09-29 20:14:08
<< deleted >>
P-65761
ison
» 2012-09-29 20:14:17
@hincu przeczytaj dokładnie mój poprzedni post.
Nie wiadomo czy chodzi o prostego rpga czy o co, do wszystkiego co ma związek z przesyłaniem pakietów w grze czasu rzeczywistego TCP się nie nadaje i nigdy się nadawać nie będzie. W takim wypadku korzysta się z zaufanego UDP, tzn UDP, który zapewnia, że wszystkie pakiety dojdą, dojdą w poprawnej kolejności i dojdą w całości.
P-65762
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona