Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Komunikacja dzięki sfml network

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-08 22:13
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Komunikacja dzięki sfml network
» 2012-10-07 14:54:57
Znalazłem jakiś tutorial do network(oczywiście 1.6 więc ja muszę wszystko przerabiać...)

No i teraz zrobiłem:
C/C++
int main()
{
    sf::IpAddress Adres = sf::IpAddress::LocalHost;
    sf::UdpSocket Socket;
    char Buffer[] = "Hi guys !";
   
    if( Socket.send( Buffer, sizeof( Buffer ), Adres, 4567 ) != sf::Socket::Done )
    {
        std::cout << "Err. nie można wysłać" << std::endl;
    }
   
    if( !Socket.bind( 4567 ) )
    {
        std::cout << "Err: nie odbieram" << std::endl;
    }
   
   
    std::size_t Received;
    sf::IpAddress Sender;
    unsigned short Port;
    if( Socket.receive( Buffer, sizeof( Buffer ), Received, Sender, Port ) != sf::Socket::Done )
    {
        std::cout << "Err: nie przyjmuję" << std::endl;
    }
   
    // adres wysyłającego
    std::cout << Sender << ":" << Port << std::endl;
   
   
    std::cout << Buffer << std::endl;
   
    return 0;
}

standardowe wyjście:
Failed to bind socket to port 4567
Err: nie przyjmuj─Ö
0.0.0.0:0
Hi guys !

Process returned 0 (0x0)   execution time : 0.039 s
Press any key to continue.

I teraz zasadnicze pytanie z czym ja mam się łączyć
bo chciałbym zrobić taki komunikator do gry
P-66288
Mrovqa
» 2012-10-07 14:58:37
Znalazłem jakiś tutorial do network
Faktycznie to Ty go znalazłeś...
(oczywiście 1.6 więc ja muszę wszystko przerabiać...)
Co to za problem? Nie potrafisz korzystać z dokumentacji?
I teraz zasadnicze pytanie z czym ja mam się łączyć
Jak myślisz? Z serwerem - to chyba jest oczywiste...
P-66291
m4tx
» 2012-10-07 15:00:59
(oczywiście 1.6 więc ja muszę wszystko przerabiać...)
A czegoś się spodziewał? Tutoriala do 2.0 dzień po premierze, czy chociażby pierwszym nightly? Ciesz się, że masz ten tutorial w ogóle za darmo... :)
P-66293
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-07 15:05:12
(oczywiście 1.6 więc ja muszę wszystko przerabiać...)
Co to za problem? Nie potrafisz korzystać z dokumentacji?
żaden przecież...

z serwerem... rozumiem?!

Tylko do jakiego serwera (może być google(4.4.8.8?))???

I jak to zwalczyć:
Failed to bind socket to port 4567
Nie można połączyć się z portem 4567 << ale co z tego?

Znalazłem jakiś tutorial do network
Faktycznie to Ty go znalazłeś...
nie.. Ty go znalazłeś!!!
ale najpierw muszę wiedzieć jak i gdzie przekazywać dane tj. gdzie wysyłać informacje i skąd je pobierać
Szukanie nie boli... Na stronie SFMLa jest to opisane w tutorialach (jest jeszcze druga lekcja o rozszerzonych pakietach).
P-66297
m4tx
» 2012-10-07 15:07:13
Tylko do jakiego serwera (może być google(4.4.8.8?))???
To nie jest serwer, na którym stoi Google, tylko serwer DNS Google.
Musisz własny serwer postawić, a potem łączyć się z własnym komputerem (127.0.0.1).

Swoją drogą - swoimi postami sprawiasz wrażenie, że nie masz zielonego pojęcia o tym, jak działa sieć. No cóż - proponuję zacząć od kształcenia się w tej kwestii, a dopiero potem pisania programów :)
P-66298
hincu
» 2012-10-07 15:11:20
napisz moze kilka zwyklych gier a pozniej bierz sie za sieciowosc bo tutaj jest duzo gmatwania :P sam sie zabieralem za pisanie sieciowki z milion razy i nigdy nie konczylem ( lenistwo jest potezniejsze ) twoj problem polega na tym ze nie masz zadnego pojecia o tworzeniu programow typu klient-serwer dlatego odsylam ciebie do znanego tobie bardzo dobrze wujka google
P-66299
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-07 15:13:26
reedit:



Swoją drogą - swoimi postami sprawiasz wrażenie, że nie masz zielonego pojęcia o tym, jak działa sieć. No cóż - proponuję zacząć od kształcenia się w tej kwestii, a dopiero potem pisania programów :)
Prawda, ale jakich podstaw mam nabrać tj. co muszę wiedzieć?



napisz moze kilka zwyklych gier a pozniej bierz sie za sieciowosc bo tutaj jest duzo gmatwania :P sam sie zabieralem za pisanie sieciowki z milion razy i nigdy nie konczylem ( lenistwo jest potezniejsze ) twoj problem polega na tym ze nie masz zadnego pojecia o tworzeniu programow typu klient-serwer dlatego odsylam ciebie do znanego tobie bardzo dobrze wujka google

jakoż na razie nic mi nie idzie np.http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=8404&p=3
chciałem się zabrać za komunikator lecz to także fail...
P-66300
m4tx
» 2012-10-07 15:18:30
<< jeśli chcę robić komunikator to to się przyda?
Nie zrobisz komunikatora nie mając pojęcia o tym, jak działa sieć... :)

Prawda, ale jakich podstaw mam nabrać tj. co muszę wiedzieć?
No np. to:
  • Adres IP
  • IPv4
  • IPv6
  • Port komunikacji
  • TCP
  • UDP
  • HTTP
  • Pakiety danych
  • Domena
  • Serwer
  • Klient
  • Architektura klient-serwer
  • P2P
  • Lag
No, to chyba tyle...
P-66301
« 1 » 2 3 4
  Strona 1 z 4 Następna strona