[C++,OpenGL]Obliczanie pozycji klocka na mapie
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-11 16:38
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[C++,OpenGL]Obliczanie pozycji klocka na mapie » 2012-10-08 22:15:16 Mam takie pytanie ,otóż jak w OGL obliczyć na którym bloczku w przestrzeni 3D znajduje się kursor??Rysuję zwykłą mapę kafelkową z tablicy 2D. Chodzi o to aby na przykład kliknął na jakiś sześcian i przerobił te koordynaty względem pozycji obserwatora ,na pozycje x i y na tablicy 2D. Proszę o pomoc, znowu :)
|
|
xevuel |
» 2012-10-09 06:50:04 |
|
m4tx |
» 2012-10-09 15:08:05 Ja bym szukał pod keywordem "mouse picking".
Technika, która Ci umożliwi to, o co pytasz to Ray Casting. |
|
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-09 15:49:46 Znalazłem to : http://gamedev.stackexchange.com/questions/6940/3d-ray-casting-picking Ale tam nic o tablicach nie ma chyba :/ Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo z OGL mam do czynienia od niedawna.
|
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-09 15:56:29 No za pomocą tego dostajesz koordynaty x, y, z, miejsca, na które aktualnie patrzysz.. Więc to samo co w 2D.. + 3. wymiar. |
|
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-09 15:59:44 A biorąc pod uwagę że rozmiar sześcianu się zmienia wraz z pozycją z kamery?? |
|
m4tx |
» 2012-10-09 16:00:47 A biorąc pod uwagę że rozmiar sześcianu się zmienia wraz z pozycją z kamery?? |
Wtf? Masz na myśli rzutowanie perspektywiczne? To nie ma znaczenia. Poczytaj o macierzach w OpenGL-u :) |
|
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-10 21:41:42 Nie rozumiem tego ... Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo się za bardzo na tych całych macierzach nie znam :/ |
|
« 1 » 2 |