Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++,OpenGL]Obliczanie pozycji klocka na mapie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-11 16:38
Autor Wiadomość
intothenether
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++,OpenGL]Obliczanie pozycji klocka na mapie
» 2012-10-08 22:15:16
Mam takie pytanie ,otóż jak w OGL obliczyć na którym bloczku w przestrzeni 3D znajduje się kursor??Rysuję zwykłą mapę kafelkową z tablicy 2D.
Chodzi o to aby na przykład kliknął na jakiś sześcian i przerobił te koordynaty względem pozycji obserwatora ,na pozycje x i y na tablicy 2D. Proszę o pomoc, znowu :)
P-66472
xevuel
» 2012-10-09 06:50:04
P-66480
m4tx
» 2012-10-09 15:08:05
Ja bym szukał pod keywordem "mouse picking".

Technika, która Ci umożliwi to, o co pytasz to Ray Casting.
P-66494
intothenether
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-09 15:49:46
Znalazłem to : http://gamedev.stackexchange.com/questions/6940/3d-ray-casting-picking
 Ale tam nic o tablicach nie ma chyba :/
Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo z OGL mam do czynienia od niedawna.
P-66498
SeaMonster131
» 2012-10-09 15:56:29
No za pomocą tego dostajesz koordynaty x, y, z, miejsca, na które aktualnie patrzysz.. Więc to samo co w 2D.. + 3. wymiar.
P-66499
intothenether
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-09 15:59:44
A biorąc pod uwagę że rozmiar sześcianu się zmienia wraz z pozycją z kamery??
P-66500
m4tx
» 2012-10-09 16:00:47
A biorąc pod uwagę że rozmiar sześcianu się zmienia wraz z pozycją z kamery??
Wtf? Masz na myśli rzutowanie perspektywiczne? To nie ma znaczenia. Poczytaj o macierzach w OpenGL-u :)
P-66501
intothenether
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-10 21:41:42
Nie rozumiem tego ... Mógłby mi ktoś to wytłumaczyć bo się za bardzo na tych całych macierzach nie znam :/
P-66592
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona