[C++,OpenGL]Obliczanie pozycji klocka na mapie
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-11 16:38
Chlorek |
» 2012-10-11 11:15:11 Wszystko polega na prostych funkcjach podobnych do kolizji. Jest to gra 2D jak rozumiem, więc jeśli jest kafelkowa (powiedzmy 10x10 pixeli jeden kafelek), to bierzesz pozycję, dzielisz przez 10, a wynik do zmiennej INT, potem mnożysz przez 10 i masz pozycję wybranego kafelka. Ja tak robiłem dawno temu w jednej ze swoich pierwszych gier 2D. Co do 3D to już właśnie jak mówiłem na początku, sporo polega na kolizjach, musisz zrobić promieć z punktu patrzenia postaci, który "rozbija" się o elementy świata. Głębszy temat. |
|
intothenether Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-11 15:27:58 Właśnie o to chodzi że gra jest w 3D :) I używa zwykłej tablicy 2D do wyświetlania mapy w przestrzeni 3D jak zwykła mapa kafelkowa .Gracz może się poruszać w trzech wymiarach ,i zastanawia mnie jak zrobić żeby z pozycji x i y myszy obliczyć na który z kafelków wyświetlanych na x,y i z patrzy gracz :S |
|
DejaVu |
» 2012-10-11 16:38:54 Problem w tym, że najpierw powinieneś zrobić grę 2D, a później przerabiać ją tak, aby uwzględniać możliwość zmiany kąta nachylenia kamery. Sam swoimi pomysłami i decyzjami doprowadzasz projekt do nieuchronnego upadku. Wcześniej ktoś już wspominał abyś poczytał o raycastingu - poczytałeś? Bo szczerze mówiąc wątpię. |
|
1 « 2 » |