Xynxyn Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Allegro vs SFML vs SDL » 2012-10-14 12:57:29 Witajcie, to mój pierwszy post na forum. Osoby obeznane z tematem proszę o pomoc. Nie wiem, która z w/w bibliotek lepsza - SFML, Allegro czy SDL? Proszę o obiektywne porównanie i subiektywne odczucia dot tych bibliotek. |
|
Mrovqa |
» 2012-10-14 14:15:18 Osobiście polecam SFMLa - bardzo wygodna, obiektowo napisana biblioteka. SDL - stara biblioteka, powoli odchodzi w zapomnienie. Allegro - jak już coś to wersja 5, nie 4. Nie widziałem Allegro 5, ale chyba jest strukturalny. Anyway - polecam SFMLa (najlepiej od razu ściągnij wersję 2.0). |
|
DejaVu |
» 2012-10-14 14:33:54 |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-14 14:35:36 @Mrovqa: tak, allegro5 jest strukturalny. Mimo to, ja polecam właśnie Allegro5, przyjemna i wydajna biblioteczka :) M.in. można ją połączyć z DirectX lub OpenGL (i pisać shadery), bez problemu można tworzyć okna dialogowe, odtwarzać video itd.. A przy tym jest po prostu łatwa w obsłudze :) SFML nie znam na tyle, więc się nie wypowiadam ^^ |
|
Damianu |
» 2012-10-15 22:55:36 Sfml i Allegro 5 w sumie maja takie same mozliwosci. Jednak powinienes wybrac to co wyglada ci na prostsze. Osobiscie polecam sfml za obiektowosc. |
|
Xynxyn Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-16 18:34:46 Przepraszam, za powielenie tematu, ale zorientowałem się, że na stronce jest wyszukiwanie już po napisaniu tematu. (bardzo żem spostrzegawczy człowiek :D) Nie wiem czy tego typu temat nie powinien zostać przyklejony ze względu na zielonych w te sprawy - jak ja.
SDL odrzuciłem. Na początku skłaniałem bardziej się ku SFML, a teraz już sam nie wiem czy nie lepiej wybrać Allegro. Oglądając kod napisany w SFML i w Allegro - w SFML wszystko wydaje się być bardziej intuicyjne i uporządkowane, głównie własnie przez obiektowość (dostrzegłem funkcje Display(), getEvent, Move() itd). Porównywałem SFML 1.6 do starego Allegro 4.
Co robić? :(
|
|
DejaVu |
» 2012-10-16 18:56:34 SFML jest bardziej przyszłościowy. Po pierwsze wymusza naukę obiektowości i pokazuje jak DOBRZE powinien być zorganizowany kod obiektowo, po drugie, dużo szybciej znaleźć w nim narzędzia, których się potrzebuje (co wynika z hierarchicznej organizacji narzędzi, a nie płaskiej jak w przypadku programowania strukturalnego). Trzecia sprawa, to SFML naprawdę w bardzo szybkim tempie zaczyna wypierać inne niskopoziomowe biblioteki do tworzenia gier 2D. No i czwarta sprawa - stosunkowo łatwo się go kompiluje ze źródeł (w przeciwieństwie do Allegro5). |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-16 19:25:14 Porównywałem SFML 1.6 do starego Allegro 4. |
Na allegro4 nawet nie patrz. po drugie, dużo szybciej znaleźć w nim narzędzia, których się potrzebuje (co wynika z hierarchicznej organizacji narzędzi, a nie płaskiej jak w przypadku programowania strukturalnego). |
Hm czy ja wiem, dokumentacja jest bardzo przejrzysta w przypadku Allegro5, mała chwila i ma się to, czego się szukało. http://alleg.sourceforge.net/a5docs/refman/Trzecia sprawa, to SFML naprawdę w bardzo szybkim tempie zaczyna wypierać inne niskopoziomowe biblioteki do tworzenia gier 2D. |
Ciekawe dlaczego ;) Skoro ktoś powie komuś innemu, ten znowuż jeszcze komuś innemu itd :) No i czwarta sprawa - stosunkowo łatwo się go kompiluje ze źródeł (w przeciwieństwie do Allegro5). |
Prawda ^^ |
|
« 1 » 2 3 |