Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro vs SFML vs SDL

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-16 13:18
Autor Wiadomość
Xynxyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Allegro vs SFML vs SDL
» 2012-10-14 12:57:29
Witajcie, to mój pierwszy post na forum.
Osoby obeznane z tematem proszę o pomoc.
Nie wiem, która z w/w bibliotek lepsza - SFML, Allegro czy SDL?
Proszę o obiektywne porównanie i subiektywne odczucia dot tych bibliotek.
P-66808
Mrovqa
» 2012-10-14 14:15:18
Osobiście polecam SFMLa - bardzo wygodna, obiektowo napisana biblioteka. SDL - stara biblioteka, powoli odchodzi w zapomnienie. Allegro - jak już coś to wersja 5, nie 4. Nie widziałem Allegro 5, ale chyba jest strukturalny. Anyway - polecam SFMLa (najlepiej od razu ściągnij wersję 2.0).
P-66819
DejaVu
» 2012-10-14 14:33:54
Nom... czemu tylko nie użyłeś Googli przed zadaniem pytania ;/
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=8427
P-66821
SeaMonster131
» 2012-10-14 14:35:36
@Mrovqa: tak, allegro5 jest strukturalny.
Mimo to, ja polecam właśnie Allegro5, przyjemna i wydajna biblioteczka :) M.in. można ją połączyć z DirectX lub OpenGL (i pisać shadery), bez problemu można tworzyć okna dialogowe, odtwarzać video itd.. A przy tym jest po prostu łatwa w obsłudze :) SFML nie znam na tyle, więc się nie wypowiadam ^^
P-66822
Damianu
» 2012-10-15 22:55:36
Sfml i Allegro 5 w sumie maja takie same mozliwosci. Jednak powinienes wybrac to co wyglada ci na prostsze. Osobiscie polecam sfml za obiektowosc.
P-66920
Xynxyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-16 18:34:46
Przepraszam, za powielenie tematu, ale zorientowałem się, że na stronce jest wyszukiwanie już po napisaniu tematu. (bardzo żem spostrzegawczy człowiek :D)
Nie wiem czy tego typu temat nie powinien zostać przyklejony ze względu na zielonych w te sprawy - jak ja.

SDL odrzuciłem. Na początku skłaniałem bardziej się ku SFML, a teraz już sam nie wiem czy nie lepiej wybrać Allegro. Oglądając kod napisany w SFML i w Allegro - w SFML wszystko wydaje się być bardziej intuicyjne i uporządkowane, głównie własnie przez obiektowość (dostrzegłem funkcje Display(), getEvent, Move() itd). Porównywałem SFML 1.6 do starego Allegro 4.

Co robić? :(

P-66942
DejaVu
» 2012-10-16 18:56:34
SFML jest bardziej przyszłościowy. Po pierwsze wymusza naukę obiektowości i pokazuje jak DOBRZE powinien być zorganizowany kod obiektowo, po drugie, dużo szybciej znaleźć w nim narzędzia, których się potrzebuje (co wynika z hierarchicznej organizacji narzędzi, a nie płaskiej jak w przypadku programowania strukturalnego). Trzecia sprawa, to SFML naprawdę w bardzo szybkim tempie zaczyna wypierać inne niskopoziomowe biblioteki do tworzenia gier 2D. No i czwarta sprawa - stosunkowo łatwo się go kompiluje ze źródeł (w przeciwieństwie do Allegro5).
P-66943
SeaMonster131
» 2012-10-16 19:25:14
Porównywałem SFML 1.6 do starego Allegro 4.
Na allegro4 nawet nie patrz.


po drugie, dużo szybciej znaleźć w nim narzędzia, których się potrzebuje (co wynika z hierarchicznej organizacji narzędzi, a nie płaskiej jak w przypadku programowania strukturalnego).
Hm czy ja wiem, dokumentacja jest bardzo przejrzysta w przypadku Allegro5, mała chwila i ma się to, czego się szukało. http://alleg.sourceforge.net/a5docs/refman/

Trzecia sprawa, to SFML naprawdę w bardzo szybkim tempie zaczyna wypierać inne niskopoziomowe biblioteki do tworzenia gier 2D.
Ciekawe dlaczego ;) Skoro ktoś powie komuś innemu, ten znowuż jeszcze komuś innemu itd :)

No i czwarta sprawa - stosunkowo łatwo się go kompiluje ze źródeł (w przeciwieństwie do Allegro5).
Prawda ^^
P-66945
« 1 » 2 3
  Strona 1 z 3 Następna strona