Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 4] Pseudolosowe liczby całkowite.

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-17 14:10
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 4] Pseudolosowe liczby całkowite.
» 2012-10-14 17:58:50
Siemka, mam problem z losowaniem współrzędnych x. W allegro 4.

Używam bilbioteki
#include <cstdlib> #include <ctime>
 a z nich fukcji
rand
 czyli
moneta_x[ 0 ] =( rand() % 750 ) + 0;
 Niestety gdy wypisałem współrzędne na ekranie, bo mi coś nie pasowało, wyskoczyły mi liczby: 1272859284 a potem inne bo się losowały wraz ze spadnięciem monety na dół lub jej złapaniu. Co może być przyczyną?
P-66833
SeaMonster131
» 2012-10-14 18:31:18
Na pewno wypisałeś dobrą zmienną?
P-66835
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-15 10:01:02
Tak, sprawdziłem to dwa razy. Nie wiem kompletnie o co chodzi. Szczególnie że moneta nie spada. Mogę dać projekt.
P-66854
Mrovqa
» 2012-10-15 20:17:42
cout <<(( rand() % 750 ) + 0 );
Jeżeli zwraca takie wartości jakich oczekujesz, a gdzieś indziej jest z tym problem - to błąd masz gdzieś indziej, nie tu.
P-66889
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-16 21:27:27
Nie mam pojęcia o co tutaj chodzi. Część ze spadaniem monety jest opisana tutaj:
C/C++
if( spadanie_monet[ 0 ] == false && frame == 0 )
{
    losowanie_monet[ 0 ] =(( rand() % 100 ) + 0 );
    moneta_x[ 0 ] =(( rand() % 750 ) + 0 );
    if( losowanie_monet[ 0 ] >= 30 )
    {
        spadanie_monet[ 0 ] == true;
    }
}
if( spadanie_monet[ 0 ] == true )
{
    moneta_y[ 0 ] ++;
}
if( moneta_y[ 0 ] >= 649 )
{
    moneta_y[ 0 ] = - 50;
    spadanie_monet[ 0 ] = false;
}
else if( mx >= moneta_x[ 0 ] && mx - 50 <= moneta_x[ 0 ] && moneta_y[ 0 ] <= 500 && moneta_y[ 0 ] >= 450 )
{
    wymagane_punkty -= 1;
    moneta_y[ 0 ] = - 50;
    spadanie_monet[ 0 ] = false;
}
Wszystkie deklaracje są, inaczej by 100 błędów było. Co jest nie tak? Bo to właśnie mi złe współrzędne losuje, oraz losowanie_monet[ 0 ]. Reszta jest oky.
P-66955
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-17 14:10:52
Wkurzyłem się i dałem sobie 1 dzień przerwy. Po tym dniu wróciłem do kodu i o dziwo nic nie zmieniając losowanie zaczęło działać. Nie wiem o co chodzi, ale się ciesze to temat zamknięty.
P-66973
« 1 »
  Strona 1 z 1