[Allegro 4] Pseudolosowe liczby całkowite.
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-17 14:10
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Allegro 4] Pseudolosowe liczby całkowite. » 2012-10-14 17:58:50 Siemka, mam problem z losowaniem współrzędnych x. W allegro 4. Używam bilbioteki #include <cstdlib> #include <ctime> a z nich fukcji rand czyli moneta_x[ 0 ] =( rand() % 750 ) + 0; Niestety gdy wypisałem współrzędne na ekranie, bo mi coś nie pasowało, wyskoczyły mi liczby: 1272859284 a potem inne bo się losowały wraz ze spadnięciem monety na dół lub jej złapaniu. Co może być przyczyną? |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-14 18:31:18 Na pewno wypisałeś dobrą zmienną? |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-15 10:01:02 Tak, sprawdziłem to dwa razy. Nie wiem kompletnie o co chodzi. Szczególnie że moneta nie spada. Mogę dać projekt. |
|
Mrovqa |
» 2012-10-15 20:17:42 cout <<(( rand() % 750 ) + 0 ); Jeżeli zwraca takie wartości jakich oczekujesz, a gdzieś indziej jest z tym problem - to błąd masz gdzieś indziej, nie tu. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-16 21:27:27 Nie mam pojęcia o co tutaj chodzi. Część ze spadaniem monety jest opisana tutaj: if( spadanie_monet[ 0 ] == false && frame == 0 ) { losowanie_monet[ 0 ] =(( rand() % 100 ) + 0 ); moneta_x[ 0 ] =(( rand() % 750 ) + 0 ); if( losowanie_monet[ 0 ] >= 30 ) { spadanie_monet[ 0 ] == true; } } if( spadanie_monet[ 0 ] == true ) { moneta_y[ 0 ] ++; } if( moneta_y[ 0 ] >= 649 ) { moneta_y[ 0 ] = - 50; spadanie_monet[ 0 ] = false; } else if( mx >= moneta_x[ 0 ] && mx - 50 <= moneta_x[ 0 ] && moneta_y[ 0 ] <= 500 && moneta_y[ 0 ] >= 450 ) { wymagane_punkty -= 1; moneta_y[ 0 ] = - 50; spadanie_monet[ 0 ] = false; }
Wszystkie deklaracje są, inaczej by 100 błędów było. Co jest nie tak? Bo to właśnie mi złe współrzędne losuje, oraz losowanie_monet[ 0 ]. Reszta jest oky. |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-17 14:10:52 Wkurzyłem się i dałem sobie 1 dzień przerwy. Po tym dniu wróciłem do kodu i o dziwo nic nie zmieniając losowanie zaczęło działać. Nie wiem o co chodzi, ale się ciesze to temat zamknięty. |
|
« 1 » |