Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Kolizja działa tylko po otrzymaniu określonej współrzędnej

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-19 16:14
Autor Wiadomość
pjpeg_objected
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Kolizja działa tylko po otrzymaniu określonej współrzędnej
» 2012-10-19 08:38:52
Witam ponownie. Wiem, że mnóstwo było tematów o kolizjach ale przeszukałem forum i znalazłem tylko 1 wypowiedź dot. mojego problemu, która nie doczekała się odpowiedzi.


Problem:
Jeżeli gracz (kwadrat 32x32) jest na równo z przeszkodą bądź niżej od jej wierzchołka ale nie niżej niż cała przeszkoda to wtedy kolizja występuje i gracz się nie rusza. Jednak gdy gracz znajduje się choćby o 1 px wyżej niż przeszkoda to przechodzi przez nią.
Ma ktoś z was pomysł jak to naprawić ?

Temat z przed roku. Mam podobny problem. Kolizja następuje dopiero wtedy gdy na przykład y osiągnie 96, a wcześniej po prostu przechodzi przez ścianę. Jak to wygląda :

imageshack.us/photo/my-images/543/naforumu.png/

Moje sprawdzanie kolizji(tylko w prawo):
C/C++
if( Player.Direction == 1 && Map.Map[( Player.x / 32 ) + 1 ][ Player.y / 32 ] == 1 ) return true;


I teraz mam pytanie czy jest możliwość sprawdzania tego klocka od y = 64 wzwyż (np. 78) bez czekania na osiągnięcie y = 96?
P-67063
DejaVu
» 2012-10-19 13:37:06
Hm... tłumaczenie problemów związanych z kolizjami w temacie na forum to upierdliwa sprawa. Polecam Ci poczytać tutorial Box2D - z tego co pamiętam to są tam omówione różne problemy związane z kolizjami (np. tunelling). Myślę, że po przeczytaniu całego tutoriala od deski do deski zmienią Ci się poglądy na temat pisania niektórych elementów gier od zera :)

Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-67070
pjpeg_objected
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-19 16:02:45
Dzięki za te materiały. Naprawdę to doceniam i zaraz zabiorę się za lekturę, lecz zastanawia mnie jedna rzecz. Czy napisanie tak prostej (chyba) gry jak Pacman wymaga takiej wiedzy o właśnie np. Tunellingu? Sądząc po tym, że nie ma zbyt dużo informacji o tym w języku polskim (nie przeszkadza mi to), nie wydaję mi się, że jest to dość często używane. Oczywiście jest to moja opinia i pewnie jest zła lecz zastanawia mnie to. Czy kombinowanie z takimi kolizjami czy z pętlami stałokrokowymi (o których była mowa w moim poprzednim temacie,o nich też jest mało informacji) jest zależne od tego jak będę pisał kod czy ogólnie jest stosowane w tego typu projektach? Wiem, że zaraz pójdą teksty typu : "Ucz się a nie zastanawiaj się", ale po prostu jestem ciekawy. Z góry dzięki za odpowiedź.
P-67079
DejaVu
» 2012-10-19 16:14:55
Problemy związane z kolizjami można rozwiązywać na wiele sposobów. Wszystko zależy od założeń tworzonej gry.
P-67083
« 1 »
  Strona 1 z 1