Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

kierunek pocisku

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-20 20:53
Autor Wiadomość
flrone
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 20:32:18
jestem początkujący ale bez przesady xD
w Y też dałem i to samo. a ciekawe bo jak np. ruszam postacią to strzela czasem w innym kierunku albo czasami to pocisk świruje po całym ekranie :D

mmx1- to punkt X klikniecia myszka a mmy1 to punkt Y klikniecia myszka
angle =( x - mmx1 ) /( y - mmy1)*360 ;
if( angle<0) angle+=360;
x+=cos(angle);
y+=sin(angle);

czy musi być to co mówił kolega wcześniej  '*r' na końcu wzoru?
P-67163
DejaVu
» 2012-10-20 20:38:47
Liczenie kierunku pocisku 'co chwilę' jest raczej bezsensownym zabiegiem, bowiem pocisk sam z siebie nie zmieni kierunku lotu :P Poza tym ten kierunek lotu jakoś dziko wyliczasz.
P-67165
flrone
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 20:41:46
mam Dejavu :D Chyba czytałem jakiś post gdzie napisałeś to samo Panie Administratorze :P
mógłbyś nieco rozjaśnić mi to co napisałeś? Chodzi Ci może o to, że powinienem zrobić np. taka klasę do pocisku i w niej funkcje które by liczyły to? jakoś tak.. ? :D
P-67166
SeaMonster131
» 2012-10-20 20:43:50
Jeżeli chcesz wyliczyć kąt między myszką, a np. postacią (lub czymkolwiek innym), to spróbuj tak:
C/C++
angle = atan2( mysz.y - postac.y, mysz.x - postac.x );
Lub poczytaj po prostu o funkcji atan2().
P-67168
flrone
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-20 20:44:45
poczytam, dzięki za podpowiedź :)
P-67169
DejaVu
» 2012-10-20 20:53:30
http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=3208

Dodam, że tematów związanych wyznaczaniem odpowiedniego kąta jest co najmniej kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt na łamach naszego forum. Wystarczy poszukać.
P-67171
1 2 « 3 »
Poprzednia strona Strona 3 z 3