kierunek pocisku
Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-20 20:53
flrone Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-20 20:32:18 jestem początkujący ale bez przesady xD w Y też dałem i to samo. a ciekawe bo jak np. ruszam postacią to strzela czasem w innym kierunku albo czasami to pocisk świruje po całym ekranie :D
mmx1- to punkt X klikniecia myszka a mmy1 to punkt Y klikniecia myszka angle =( x - mmx1 ) /( y - mmy1)*360 ; if( angle<0) angle+=360; x+=cos(angle); y+=sin(angle);
czy musi być to co mówił kolega wcześniej '*r' na końcu wzoru? |
|
DejaVu |
» 2012-10-20 20:38:47 Liczenie kierunku pocisku 'co chwilę' jest raczej bezsensownym zabiegiem, bowiem pocisk sam z siebie nie zmieni kierunku lotu :P Poza tym ten kierunek lotu jakoś dziko wyliczasz. |
|
flrone Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-20 20:41:46 mam Dejavu :D Chyba czytałem jakiś post gdzie napisałeś to samo Panie Administratorze :P mógłbyś nieco rozjaśnić mi to co napisałeś? Chodzi Ci może o to, że powinienem zrobić np. taka klasę do pocisku i w niej funkcje które by liczyły to? jakoś tak.. ? :D |
|
SeaMonster131 |
» 2012-10-20 20:43:50 Jeżeli chcesz wyliczyć kąt między myszką, a np. postacią (lub czymkolwiek innym), to spróbuj tak: angle = atan2( mysz.y - postac.y, mysz.x - postac.x );
Lub poczytaj po prostu o funkcji atan2(). |
|
flrone Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-10-20 20:44:45 poczytam, dzięki za podpowiedź :) |
|
DejaVu |
» 2012-10-20 20:53:30 http://cpp0x.pl/forum/temat/?id=3208Dodam, że tematów związanych wyznaczaniem odpowiedniego kąta jest co najmniej kilkanaście, jeśli nie kilkadziesiąt na łamach naszego forum. Wystarczy poszukać. |
|
1 2 « 3 » |