Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML] Strzelanie przy widoku z góry

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-02 21:59
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML] Strzelanie przy widoku z góry
» 2012-10-30 20:17:18
Zaczynam kolejne starcie ze zrobieniem strzelania ale tym razem mam zamiar zwyciężyć^^
Tak to wygląda:
http://img855.imageshack.us/img855/5703/sot001.jpg

Wiem miej więcej o co chodzi że:
Przy strzale trzeba nadać pociskowi x, y, i angle przednmiotu która strzela(player)
później tylko aktualizować położenie<< i tu jest problem bo,

gdy mamy strzał w górę to pozycja na osi y będzie się zmniejszać(analogicznie do dołu) i tak samo lewo prawo,
a co gdy strzał leci w inną niż te strony?

Jakoś nie mogę nic wymyślić do tego?
Więc proszę o pomoc
P-68012
DejaVu
» 2012-10-30 20:18:47
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:
P-68013
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-30 20:55:37
To nawet nie było takie trudne
Najgorsze było to że mnie w szkole jeszcze nie uczono o sinusach(trygonometria?) itp.
C/C++
class Bullet
{
public:
    sf::RectangleShape pocisk;
   
    void prepare()
    {
        pocisk.setPosition( player.self.getPosition().x, player.self.getPosition().y );
        pocisk.setFillColor( sf::Color::Black );
        pocisk.setSize( sf::Vector2f( 10, 10 ) );
       
        toX =( sin( player.self.getRotation() * 3.14 / 180 ) );
        toY =( - cos( player.self.getRotation() * 3.14 / 180 ) );
       
    }
    void draw()
    {
        App.draw( pocisk );
        pocisk.move( toX, toY );
    }
private:
    float angle, toX, toY;
};
P-68021
DejaVu
» 2012-10-30 20:57:04
Nawet gdyby Ciebie uczono trygonometrii to i tak nie wpadłbyś na to rozwiązanie (wiem to z własnego doświadczenia).
P-68022
Tymianek
» 2012-11-02 21:59:09
sin a/cos a= tg a
tg a = współczynnik kierunkowy prostej
P-68298
« 1 »
  Strona 1 z 1