Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Dev C++] instalacja silnika ogre

Ostatnio zmodyfikowano 2008-02-20 21:35
Autor Wiadomość
Pito
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Dev C++] instalacja silnika ogre
» 2008-02-14 16:57:18
Czy ma ktoś zainstalowany silnik ogre na deva.
A jak ktoś ma to jaki bo od visuala to coś ciężko mi idzie bo linker się pluje i pojęcia nie mam jakiego liba wpakować.
Znalazłem że kiedyś była wersja ogre przystosowana do deva (devpak) niestety nie ma jej już na stronie http://www.ogre3d.org ale na szczęście udało mi się znaleźć i zainstalować. Po kopiowaniu kodu z wikibooks ciągle mam błędy.
Zainstalowałem directx sdk, devpak, ogre-win32-v1-4-6(dla vc), ogreSDK(też dla vc).
Podorabiałem ścieżki do include i lib.

Czy ktoś mi może pomuc bo od paru dni z tym walczę.
Z góry dzięki:)
P-317
DejaVu
Re: OGRE 3D
» 2008-02-14 17:06:22
Ja też próbowałem odpalić tą bibliotekę pod Dev-C++, ale walkę skończyłem po 15min albo mniej, bo obecnie słabo z czasem stoję. Zobaczę dzisiaj wieczorem co trzeba zrobić, żeby to skompilować.
Sprawdzałeś w Dev-C++/Updates, czy jest tam libogre, albo ogre? Ostatnio szukałem paczki do curl'a i wydaje mi się, że ona tam była również.

PS. Poszukaj newsa na stronie głównej i zarejestruj się na mantisie jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś Pito :)
P-318
DejaVu
Kompilacja projektu OGRE 3D
» 2008-02-14 21:24:26
[tutorial]Pobierz ze strony OGRE 3D paczkę OGRE 1.4.6 SDK for Code::Blocks + MinGW C++ Toolbox i zainstaluj ją.

Aby skompilować projekt, do konsolidatora wrzuć te wszystkie pliki
RenderSystem_GL.dll
CEGUIBase.dll
CEGUIFalagardWRBase.dll
CEGUITinyXMLParser.dll
cg.dll
OgreGUIRenderer.dll
OgreMain.dll
OIS.dll
Plugin_BSPSceneManager.dll
Plugin_CgProgramManager.dll
Plugin_OctreeSceneManager.dll
Plugin_ParticleFX.dll
RenderSystem_Direct3D9.dll
Następnie skopiuj całą zawartość katalogu:
C:\\OgreSDK\\bin\\release do katalogu, w którym masz plik z projektem *.dev
W opcjach projektu, zakładka Pliki/Katalogi, wybierz podzakładkę katalogi plików nagłówkowych i dopisz ścieżkę: C:\\OgreSDK\\include.[/tutorial]
P-319
Pito
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-02-15 17:26:46
za specjalnie nic się nie zmieniło testuje na kodzie który jest podany na stronie
http://pl.wikibooks.org/wiki/OGRE/Zal%C4%85%C5%BCek_programu_OGRE pod nagłówkiem wspólny i ciągle zaznacza mi brak pliku nagłówkowego "ExampleApplication.h" chociaż go przekopiowałem do folderu z projektem
a ty na czym testujesz?
P-321
DejaVu
» 2008-02-15 18:11:55
dodaj wtedy jeszcze do include directories ścieżkę C:\\OgreSDK\\samples\\include
P-322
Pito
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-02-18 15:02:19
po próbie kompilacji kodu
C/C++
#define OGRE_CHANGE1 ((1 << 16) | (1 << 8)) /* Przeznaczone do wykrywania wersji Ogre */

#include "Ogre.h"     /* Wszystkie nagłówki OGRE */
#include "ExampleApplication.h"

#if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32   /* W zależności od systemu operacyjnego */
#define WIN32_LEAN_AND_MEAN
#include "windows.h"
#else
#include <iostream.h>
#endif

// Dziedziczymy ExampleApplication
class MyApp
    : public ExampleApplication
{
protected:
public:
    MyApp()
    {
    }
   
    ~MyApp()
    {
    }
protected:
    /** createScene jest funkcją czysto wirtualną w ExampleApplication,
         *  nadpisujemy ją, aby nic nie robiła.
         *  Na początku tworzy ona pustą scenę.
         **/
    void createScene( void )
    {
    }
};

#ifdef __cplusplus
extern "C" {
    #endif
   
    #if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32   /* W zalezności od systemu operacyjnego */
    INT WINAPI WinMain( HINSTANCE hInst, HINSTANCE, LPSTR strCmdLine, INT )
    #else
    int main( int argc, char ** argv )
    #endif
    {
        MyApp App; // Tworzymy instancję naszej klasy
        try
        {
            App.go(); // ExampleApplication dostarcza metodę go, która rozpoczyna rendering
            return 0; // Zwraca 0 w przypadku powodzenia
        }
        catch( Ogre::Exception & e ) // Przechwytuje wyjątki (błędy)
        {
            #if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32   // W zależności od systemu operacyjnego
            MessageBox( NULL, e.getFullDescription().c_str(), "Wyjątek!",
            MB_OK | MB_ICONERROR | MB_TASKMODAL );
            #else
            std::cerr << "Wyjątek:\n";
            std::cerr << e.getFullDescription().c_str() << "\n";
            #endif
            return 1; // Zwrócenie liczby różnej od zera oznacza niepowodzenie
        }
    }
   
    #ifdef __cplusplus
}
#endif
wyświetla się taki błąd

Kompilator: Default compiler
Building Makefile: "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win"
Wykonywanie  make...
make.exe -f "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" all
g++.exe k2.o  -o "Projekt1.exe" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib/ogre" -lOgreMain. RenderSystem_GL.dll CEGUIBase.dll CEGUIFalagardWRBase.dll CEGUITinyXMLParser.dll cg.dll OgreGUIRenderer.dll OgreMain.dll OIS.dll Plugin_BSPSceneManager.dll Plugin_CgProgramManager.dll Plugin_OctreeSceneManager.dll Plugin_ParticleFX.dll RenderSystem_Direct3D9.dll 

g++.exe: CEGUITinyXMLParser.dll: No such file or directory

make.exe: *** [Projekt1.exe] Error 1
Wykonanie zakończone

co on oznacza
P-329
DejaVu
» 2008-02-18 15:21:53
g++.exe: CEGUITinyXMLParser.dll: No such file or directory
Nie ma takiego pliku lub katalogu. W tym przypadku mówi Ci że nie widzi pliku CEGUITinyXMLParser.dll.

Pito: zarejestruj się na mantisie.
P-330
Pito
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2008-02-18 17:19:19
ustawiłem plik resources.cfg Plugins.cfg nie ruszałem bo nie wiem jak i chyba to jest powodem moich problemów pozciągałem wiele delów które były w wikibooks i ciągle
mi brakuje pliku i nie wiem gdzie go znaleźć a oto raport


Kompilator: Default compiler
Building Makefile: "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win"
Wykonywanie  make...
make.exe -f "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" all
g++.exe k2.o  -o "Projekt1.exe" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib/ogre" -lOgreMain. RenderSystem_GL.dll CEGUIBase.dll CEGUIFalagardWRBase.dll CEGUITinyXMLParser.dll cg.dll OgreGUIRenderer.dll OgreMain.dll OIS.dll Plugin_BSPSceneManager.dll Plugin_CgProgramManager.dll Plugin_OctreeSceneManager.dll Plugin_ParticleFX.dll RenderSystem_Direct3D9.dll 

C:\programy\kompilatory\devc5\DevCpp\Bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.2\..\..\..\..\mingw32\bin\ld.exe: cannot find -lOgreMain.
collect2: ld returned 1 exit status

make.exe: *** [Projekt1.exe] Error 1

Wykonanie zakończone

a czy tobie cokolwiek się już kompiluje?
Korzystam ze strony wikibooks która jest napisana do visuala i może to jest powodem że nie chce mi się nic zkompilować
P-331
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona