Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Dev C++] instalacja silnika ogre » 2008-02-14 16:57:18 Czy ma ktoś zainstalowany silnik ogre na deva. A jak ktoś ma to jaki bo od visuala to coś ciężko mi idzie bo linker się pluje i pojęcia nie mam jakiego liba wpakować. Znalazłem że kiedyś była wersja ogre przystosowana do deva (devpak) niestety nie ma jej już na stronie http://www.ogre3d.org ale na szczęście udało mi się znaleźć i zainstalować. Po kopiowaniu kodu z wikibooks ciągle mam błędy. Zainstalowałem directx sdk, devpak, ogre-win32-v1-4-6(dla vc), ogreSDK(też dla vc). Podorabiałem ścieżki do include i lib.
Czy ktoś mi może pomuc bo od paru dni z tym walczę. Z góry dzięki:)
|
|
DejaVu |
Re: OGRE 3D » 2008-02-14 17:06:22 Ja też próbowałem odpalić tą bibliotekę pod Dev-C++, ale walkę skończyłem po 15min albo mniej, bo obecnie słabo z czasem stoję. Zobaczę dzisiaj wieczorem co trzeba zrobić, żeby to skompilować. Sprawdzałeś w Dev-C++/Updates, czy jest tam libogre, albo ogre? Ostatnio szukałem paczki do curl'a i wydaje mi się, że ona tam była również.
PS. Poszukaj newsa na stronie głównej i zarejestruj się na mantisie jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś Pito :)
|
|
DejaVu |
Kompilacja projektu OGRE 3D » 2008-02-14 21:24:26 [tutorial]Pobierz ze strony OGRE 3D paczkę OGRE 1.4.6 SDK for Code::Blocks + MinGW C++ Toolbox i zainstaluj ją. Aby skompilować projekt, do konsolidatora wrzuć te wszystkie pliki RenderSystem_GL.dll CEGUIBase.dll CEGUIFalagardWRBase.dll CEGUITinyXMLParser.dll cg.dll OgreGUIRenderer.dll OgreMain.dll OIS.dll Plugin_BSPSceneManager.dll Plugin_CgProgramManager.dll Plugin_OctreeSceneManager.dll Plugin_ParticleFX.dll RenderSystem_Direct3D9.dll Następnie skopiuj całą zawartość katalogu: C:\\OgreSDK\\bin\\release do katalogu, w którym masz plik z projektem *.dev W opcjach projektu, zakładka Pliki/Katalogi, wybierz podzakładkę katalogi plików nagłówkowych i dopisz ścieżkę: C:\\OgreSDK\\include.[/tutorial] |
|
Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-02-15 17:26:46 |
|
DejaVu |
» 2008-02-15 18:11:55 dodaj wtedy jeszcze do include directories ścieżkę C:\\OgreSDK\\samples\\include |
|
Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-02-18 15:02:19 po próbie kompilacji kodu #define OGRE_CHANGE1 ((1 << 16) | (1 << 8))
#include "Ogre.h" #include "ExampleApplication.h"
#if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32 #define WIN32_LEAN_AND_MEAN #include "windows.h" #else #include <iostream.h> #endif
class MyApp : public ExampleApplication { protected: public: MyApp() { } ~MyApp() { } protected: void createScene( void ) { } };
#ifdef __cplusplus extern "C" { #endif #if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32 INT WINAPI WinMain( HINSTANCE hInst, HINSTANCE, LPSTR strCmdLine, INT ) #else int main( int argc, char ** argv ) #endif { MyApp App; try { App.go(); return 0; } catch( Ogre::Exception & e ) { #if OGRE_PLATFORM == OGRE_PLATFORM_WIN32 MessageBox( NULL, e.getFullDescription().c_str(), "Wyjątek!", MB_OK | MB_ICONERROR | MB_TASKMODAL ); #else std::cerr << "Wyjątek:\n"; std::cerr << e.getFullDescription().c_str() << "\n"; #endif return 1; } } #ifdef __cplusplus } #endif
wyświetla się taki błąd Kompilator: Default compiler Building Makefile: "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" Wykonywanie make... make.exe -f "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" all g++.exe k2.o -o "Projekt1.exe" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib/ogre" -lOgreMain. RenderSystem_GL.dll CEGUIBase.dll CEGUIFalagardWRBase.dll CEGUITinyXMLParser.dll cg.dll OgreGUIRenderer.dll OgreMain.dll OIS.dll Plugin_BSPSceneManager.dll Plugin_CgProgramManager.dll Plugin_OctreeSceneManager.dll Plugin_ParticleFX.dll RenderSystem_Direct3D9.dll
g++.exe: CEGUITinyXMLParser.dll: No such file or directory
make.exe: *** [Projekt1.exe] Error 1
Wykonanie zakończone co on oznacza |
|
DejaVu |
» 2008-02-18 15:21:53 g++.exe: CEGUITinyXMLParser.dll: No such file or directory Nie ma takiego pliku lub katalogu. W tym przypadku mówi Ci że nie widzi pliku CEGUITinyXMLParser.dll. Pito: zarejestruj się na mantisie. |
|
Pito Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2008-02-18 17:19:19 ustawiłem plik resources.cfg Plugins.cfg nie ruszałem bo nie wiem jak i chyba to jest powodem moich problemów pozciągałem wiele delów które były w wikibooks i ciągle mi brakuje pliku i nie wiem gdzie go znaleźć a oto raport Kompilator: Default compiler Building Makefile: "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" Wykonywanie make... make.exe -f "C:\projekt samochodzik2d\k2\Makefile.win" all g++.exe k2.o -o "Projekt1.exe" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib" -L"C:/programy/kompilatory/devc5/DevCpp/lib/ogre" -lOgreMain. RenderSystem_GL.dll CEGUIBase.dll CEGUIFalagardWRBase.dll CEGUITinyXMLParser.dll cg.dll OgreGUIRenderer.dll OgreMain.dll OIS.dll Plugin_BSPSceneManager.dll Plugin_CgProgramManager.dll Plugin_OctreeSceneManager.dll Plugin_ParticleFX.dll RenderSystem_Direct3D9.dll
C:\programy\kompilatory\devc5\DevCpp\Bin\..\lib\gcc\mingw32\3.4.2\..\..\..\..\mingw32\bin\ld.exe: cannot find -lOgreMain. collect2: ld returned 1 exit status
make.exe: *** [Projekt1.exe] Error 1
Wykonanie zakończone
a czy tobie cokolwiek się już kompiluje? Korzystam ze strony wikibooks która jest napisana do visuala i może to jest powodem że nie chce mi się nic zkompilować |
|
« 1 » 2 |