Klasa, obiekty, dziwne błędy
Ostatnio zmodyfikowano 2009-04-27 20:15
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Klasa, obiekty, dziwne błędy » 2009-04-27 16:03:36 Otóż mam sobie taki coś void kolizja( pilka & glowna, paletka & gracz ) { if(( glowna.pilka_x >= gracz.paletka_x ) ||( glowna.pilka_x + 25 >= gracz.paletka_x ) ) { if(( glowna.pilka_x <= gracz.paletka_x + 60 ) ||( glowna.pilka_x + 25 <= gracz.paletka_x + 60 ) ) { if( glowna.pilka_y + 25 >= gracz.paletka_y ) { glowna.leci_up = false; } } }
To jest funkcja składowa klasy engine I mam dziwne erroy: 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2228 : left of '.pilka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2065 : 'gracz' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2228 : left of '.paletka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2228 : left of '.pilka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2065 : 'gracz' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 24 ) : error C2228 : left of '.paletka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2228 : left of '.pilka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2065 : 'gracz' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2228 : left of '.paletka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2228 : left of '.pilka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2065 : 'gracz' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 26 ) : error C2228 : left of '.paletka_x' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 28 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 28 ) : error C2228 : left of '.pilka_y' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 28 ) : error C2065 : 'gracz' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 28 ) : error C2228 : left of '.paletka_y' must have class / struct / union 1 > type is '' unknown - type '' 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 30 ) : error C2065 : 'glowna' : undeclared identifier 1 > d:\\ moje gry\\gra\\gra\\nag ł ó wki\\engine.h( 30 ) : error C2228 : left of '.leci_up' must have class / struct / union I co najfajniejsze te errory mam tylko wtedy kiedy ten plik nagłówkowy includ'ne w innej klasie. 12 errorów powstaje gdy includne w innej klasie i 12 i w innej A co najlepsze w innych plikach nagłówkowych moge wszystko ładnie includować : d. I to jest o tyle dziwne że aż niemożliwe ; d Szukałem rozwiązania przez 2 dni i nie wiem ; d Nawet mój kolega który programuje kilka dobrych lat i zna sporo języków nie wiem o co chodzi ; d Tylko z góry mowie żeby nie pisać że coś źle zaincludowałem albo źle zdeklraowałem,zdefionowałem czy coś. Wszystko sprawdzone kilka razy żadnych literówek ani nic ; d |
|
DejaVu |
» 2009-04-27 16:29:27 'glowna' : undeclared identifier 'gracz' : undeclared identifier W skrócie: nieznany identyfikator. Idąc dalej - klasy pilka i paletka nie są widoczne w tym miejscu kodu przez co nie zostały utworzone zmienne, przez co dostajesz powyższe błędy kompilacji, które powodują serię kolejnych błędów. |
|
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-27 16:42:00 Ehhh pisałem że wszystko jest zadeklarowane zdefiniowane i wszystko ; d Wszystko jest widoczne ; d |
|
DejaVu |
» 2009-04-27 17:22:09 Kompilator wie lepiej :) Gdyby było dobrze to by działało. |
|
GoldWolf |
» 2009-04-27 17:26:21 Wklej jak wygląda klasa.
Czy jak piszesz "gracz." -> to pojawiają ci się metody (klasy ) obiektu gracz? |
|
DejaVu |
» 2009-04-27 17:34:03 Dante: jemu się nie skompiluje nawet kod: void kolizja( pilka & glowna, paletka & gracz ) { }
Kompilator napisał przecież, że zmienna glowna jest nieznanego typu. To samo tyczy się zmiennej gracz. |
|
Tombol Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-04-27 17:47:04 Właśnie nie Rozwiązaniem chyba okaże się to że trzeba dzielić klasę na 2 pliki .h i.cpp Zaraz zobaczę jak nie będzie działało to wkleję klasę |
|
GoldWolf |
» 2009-04-27 17:57:02 Kompilator napisał przecież, że zmienna glowna jest nieznanego typu. To samo tyczy się zmiennej gracz.To skąd wiedział co ma być po kropce. |
|
« 1 » 2 3 |