Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[C++,Allegro,loadpng]Problem z wczytywaniem obrazka .png

Ostatnio zmodyfikowano 2013-12-08 16:33
Autor Wiadomość
LimaSxD
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[C++,Allegro,loadpng]Problem z wczytywaniem obrazka .png
» 2012-11-17 22:12:09
Witajcie mam z kolegą pewien problem z Allegro 4.4.2 i loadpng. Problem jest taki że kiedy próbujemy wczytać obrazek ".png" to program przestaje działać ze słynnymi guziczkami "wysyłać" "nie wysyłać" :D
Przeszukaliśmy dosłownie połowę google i nie znaleźliśmy rozwiązania może ktoś z was nam pomoże.
Kod:
C/C++
#include <allegro.h>
#include <iostream>
#include <stdlib.h>
#include <loadpng.h>

int main() {
   
    allegro_init();
    loadpng_init();
    set_color_depth( 32 );
    set_gfx_mode( GFX_AUTODETECT_WINDOWED, 900, 700, 0, 0 );
    install_int_ex( FramesPerSecond, BPS_TO_TIMER( 10 ) );
   
    install_timer();
    install_keyboard();
    install_mouse();
    unscare_mouse();
   
    BITMAP * buffer = create_bitmap( 900, 700 );
    BITMAP * terrain = load_png( "terrain.png", NULL );
}

To jest oczywiście kawałek kodu więcej nie potrzeba.(tylko tutaj używamy coś z loadpng)
P-69439
Gabes
» 2012-11-18 10:36:04
Sprawdzaj poprawność wczytania obrazka:
C/C++
BITMAP * terrain = load_png( "terrain.png", default_palette );
if( !terrain )
{
    set_gfx_mode( GFX_TEXT, 0, 0, 0, 0 );
    allegro_message( "nie mogę załadować obrazka terrain !" );
    allegro_exit();
    return 0;
}
Lekcja 6.
P-69448
intothenether
» 2012-11-18 12:39:06
W tym przypadku program przestaje działać już przy wywoływaniu funkcji, i sprawdzanie poprawności nic nie da...
P-69464
LimaSxD
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-18 16:02:53
Czy kto ktokolwiek zna rozwiązanie tego problemu bardzo mi zależy.
P-69483
Sztefan136
» 2013-12-08 16:33:26
Potrzebna ci będzie biblioteka alpng.h bez tego allegro raczej nie ogarnie png ;)
P-98701
« 1 »
  Strona 1 z 1