Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[allegro 4] za głośny dźwięk » 2012-11-22 18:26:51 Robię grę do szkoły. Mam w kodzie wyłączenie dźwięku stop_sample.... ale jak włączam czyli po najechaniu kursorem na przycisk i puszczeniu go. Wtedy to dźwięk się włącza lecz około 2 razy głośniejszy, choć volume = 255. O co tutaj może chodzić? Aha, no i przy zmianie dźwięku np. następny poziom głośność wyrównuje się. |
|
DejaVu |
» 2012-11-22 23:13:03 Ciekawy przypadek - może masz coś skopane z kliknięciem przycisku i np. kilka razy dźwięk się zapuszcza (strzelam). Raczej nietypowy problem masz. Spróbuj odtworzyć automatycznie dźwięk np. po upłynięciu kilku sekund to będziesz wiedział czy nagle dźwięk zaczyna się odtwarzać głośniej. |
|
McAffey |
» 2012-11-23 11:13:11 A spróbuj coś z tym dźwiękiem od razu po ponownym włączeniu zrobić, np go o 1 ściszyć i od razu o 1 podgłośnić. A tak poza tym, to raczej trudno będzie coś więcej powiedzieć bez kodu :) |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-27 16:11:43 Sory za przerwę, ale nie miałem kompa na kilka dni. Spróbuję opcji z za częstym zaczęciem. Jak się nie uda dam kawałek kodu i wtedy pomyśli się dalej. /edit. O to kod: if( wlaczanie_sampla_klik == true ) { wlaczanie_sampla = true; wlaczanie_sampla_klik = false; } if( wlaczanie_sampla == true ) { if( losowaniebitmapy == 1 ) { play_sample( sample1, 255, 127, 1000, 1 ); } if( losowaniebitmapy == 2 ) { play_sample( sample2, 255, 127, 1000, 1 ); } if( losowaniebitmapy == 3 ) { play_sample( sample3, 255, 127, 1000, 1 ); } if( losowaniebitmapy == 4 ) { play_sample( sample4, 255, 127, 1000, 1 ); } wlaczanie_sampla = false; } Po na kliknięciu na przycisk nadal jest za głośny. Nie mam pomysłu o co chodzi. Tam jest kod z włączania dźwięku. Dać z klikania na ikonę? |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-27 16:40:38 W sumie, źle zrobiłem. Po ponownym przewertowaniu kodu, tylko dodałem sobie linijek. A jak zrobić spuszczanie się po czasie? Bo nie znalazłem tego w allegro 4. |
|
SeaMonster131 |
» 2012-11-27 16:56:21 A może spróbuj dać jako ostatni argument funkcji play_sample(): false zamiast true? Bo rozumiem, że chcesz aby dźwięk był odtwarzany tylko raz? Lub jeżeli nie, to może daj stop_sample na początku warunku if( wlaczanie_sampla == true ) A jak zrobić spuszczanie się po czasie? Bo nie znalazłem tego w allegro 4. |
Chodzi Ci o ściszanie się dźwięku ? |
|
Forczek Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-27 17:29:57 Naprawiłem, włączało się lpm, dodałem warunek else i zadziałało. Chodziło tu o to, że dźwięk był kilka razy ładowany. Dziękuje wszystkim za pomoc. |
|
« 1 » |