Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[allegro 4] za głośny dźwięk

Ostatnio zmodyfikowano 2012-11-27 17:29
Autor Wiadomość
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[allegro 4] za głośny dźwięk
» 2012-11-22 18:26:51
Robię grę do szkoły. Mam w kodzie wyłączenie dźwięku stop_sample.... ale jak włączam czyli po najechaniu kursorem na przycisk i puszczeniu go. Wtedy to dźwięk się włącza lecz około 2 razy głośniejszy, choć volume = 255. O co tutaj może chodzić? Aha, no i przy zmianie dźwięku np. następny poziom głośność wyrównuje się.
P-69700
DejaVu
» 2012-11-22 23:13:03
Ciekawy przypadek - może masz coś skopane z kliknięciem przycisku i np. kilka razy dźwięk się zapuszcza (strzelam). Raczej nietypowy problem masz. Spróbuj odtworzyć automatycznie dźwięk np. po upłynięciu kilku sekund to będziesz wiedział czy nagle dźwięk zaczyna się odtwarzać głośniej.
P-69737
McAffey
» 2012-11-23 11:13:11
A spróbuj coś z tym dźwiękiem od razu po ponownym włączeniu zrobić, np go o 1 ściszyć i od razu o 1 podgłośnić. A tak poza tym, to raczej trudno będzie coś więcej powiedzieć bez kodu :)
P-69743
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-27 16:11:43
Sory za przerwę, ale nie miałem kompa na kilka dni. Spróbuję opcji z za częstym zaczęciem. Jak się nie uda dam kawałek kodu i wtedy pomyśli się dalej.
/edit.
O to kod:
C/C++
if( wlaczanie_sampla_klik == true )
{
    wlaczanie_sampla = true;
    wlaczanie_sampla_klik = false;
}
if( wlaczanie_sampla == true )
{
    if( losowaniebitmapy == 1 )
    {
        play_sample( sample1, 255, 127, 1000, 1 );
    }
    if( losowaniebitmapy == 2 )
    {
        play_sample( sample2, 255, 127, 1000, 1 );
    }
    if( losowaniebitmapy == 3 )
    {
        play_sample( sample3, 255, 127, 1000, 1 );
    }
    if( losowaniebitmapy == 4 )
    {
        play_sample( sample4, 255, 127, 1000, 1 );
    }
    wlaczanie_sampla = false;
}
Po na kliknięciu na przycisk nadal jest za głośny. Nie mam pomysłu o co chodzi. Tam jest kod z włączania dźwięku. Dać z klikania na ikonę?
P-69979
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-27 16:40:38
W sumie, źle zrobiłem. Po ponownym przewertowaniu kodu, tylko dodałem sobie linijek. A jak zrobić spuszczanie się po czasie? Bo nie znalazłem tego w allegro 4.
P-69982
SeaMonster131
» 2012-11-27 16:56:21
A może spróbuj dać jako ostatni argument funkcji play_sample(): false zamiast true? Bo rozumiem, że chcesz aby dźwięk był odtwarzany tylko raz? Lub jeżeli nie, to może daj » Allegro 4.4stop_sample na początku warunku
if( wlaczanie_sampla == true )



A jak zrobić spuszczanie się po czasie? Bo nie znalazłem tego w allegro 4.
Chodzi Ci o ściszanie się dźwięku ?
P-69984
Forczek
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-27 17:29:57
Naprawiłem, włączało się lpm, dodałem warunek
else
 i zadziałało. Chodziło tu o to, że dźwięk był kilka razy ładowany. Dziękuje wszystkim za pomoc.
P-69988
« 1 »
  Strona 1 z 1