[SFML 2.0] Problem z ładowaniem tekstur
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-02 15:02
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Problem z ładowaniem tekstur » 2012-11-27 21:02:09 Witam! Ostatnio postanowiłem z SFML 1.6 przejść na SFML 2.0 Wszystko działało, dopóki do mojego programu nie dodałem obsługi bitmap. Oto kod: #include <SFML\Window.hpp> #include <SFML\Graphics.hpp> #include <SFML\System.hpp>
int main( void ) { sf::RenderWindow win( sf::VideoMode( 800, 800 ), "Okno" ); win.clear(); sf::Texture ludek_img; ludek_img.loadFromFile( "C:/grafika/ludek.bmp" ); sf::Sprite ludek( ludek_img ); ludek.setPosition( 400.0, 400.0 ); sf::Event e; while( win.isOpen() ) { while( win.pollEvent( e ) ) { if( e.type == sf::Event::Closed ) win.close(); if( e.type == sf::Event::KeyPressed &&( e.key.code == sf::Keyboard::Escape ) ) win.close(); } win.clear( sf::Color( 255, 255, 255 ) ); win.draw( ludek ); win.display(); } }
Wszystko ładnie się kompiluje, lecz gdy wykonywanie programu dochodzi do miejsca, gdzie ładuję obraz do tekstury, program sie zwiesza, a debugger wyrzuca wkurzający (i chyba wszystkim dobrze znany :)) komunikat: "Unhandled exception at..." Wie ktoś, co się dzieje? /edit: I zauwazyłem, ze w konsoli: "Failed to load image " i dalej rózne dziwne znaczki |
|
Mrovqa |
» 2012-11-27 21:11:55 Może korzystać z nie tego buildu SFMLa? Tzn. może ściągnąłeś nie tę paczkę, którą powinieneś. |
|
akwes |
» 2012-11-27 21:19:07 Wygląda na to, że musisz podać poprawną ścieżkę do pliku lub zapisać plik ponownie, gdyż ma nieobsługiwany format (ewentualnie są w danym formacie jakieś niuanse). |
|
Mrovqa |
» 2012-11-27 21:28:40 SFML wprawdzie wspiera pliki .bmp, ale autorowi radzę używać najlepiej .png. Przy okazji masz kanał przeźroczystości. |
|
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-28 17:26:55 Wypróbowałem wszystkie rozwiązania, które mi podaliście. Żadne nie zadziałało |
|
m4tx |
» 2012-11-28 17:36:11 ludek_img.loadFromFile( "C:/grafika/ludek.bmp" );
Zacznijmy od tego, że to jest chyba najgorszy możliwy sposób na podanie ścieżki do pliku... :) Przeleć debuggerem i sprawdź, gdzie błąd występuje, bo być może szukasz go tam, gdzie go nie ma :) |
|
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-11-28 17:39:10 Wywala w tej linijce, o której mówił m4tx |
|
Paker |
» 2012-11-28 18:18:52 Wczytaj przed utworzeniem okna. Masz gpu intela? |
|
« 1 » 2 3 4 |