[SFML 2.0] Problem z ładowaniem tekstur
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

[SFML 2.0] Problem z ładowaniem tekstur

AutorWiadomość
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Problem z ładowaniem tekstur
» 2012-11-27 21:02:09
Witam!

Ostatnio postanowiłem z SFML 1.6 przejść na SFML 2.0
Wszystko działało, dopóki do mojego programu nie dodałem obsługi bitmap.
Oto kod:
C/C++
#include <SFML\Window.hpp>
#include <SFML\Graphics.hpp>
#include <SFML\System.hpp>


int main( void )
{
   
    sf::RenderWindow win( sf::VideoMode( 800, 800 ), "Okno" );
    win.clear();
   
    sf::Texture ludek_img; // w dokumentacji wyczytałem, ze tak ma być
    ludek_img.loadFromFile( "C:/grafika/ludek.bmp" );
   
    sf::Sprite ludek( ludek_img );
    ludek.setPosition( 400.0, 400.0 );
   
    sf::Event e;
   
    while( win.isOpen() )
    {
        while( win.pollEvent( e ) )
        {
            if( e.type == sf::Event::Closed )
                 win.close();
           
            if( e.type == sf::Event::KeyPressed &&( e.key.code == sf::Keyboard::Escape ) )
                 win.close();
           
        }
       
        // wyczyść
        win.clear( sf::Color( 255, 255, 255 ) );
        // narysuj
        win.draw( ludek );
        // wyświetl
        win.display();
    }
}

Wszystko ładnie się kompiluje, lecz gdy wykonywanie programu dochodzi do miejsca, gdzie ładuję obraz do tekstury,
program sie zwiesza, a debugger wyrzuca wkurzający (i chyba wszystkim dobrze znany :)) komunikat: "Unhandled exception at..."

Wie ktoś, co się dzieje?

/edit: I zauwazyłem, ze w konsoli: "Failed to load image " i dalej rózne dziwne znaczki
P-70012
» 2012-11-27 21:11:55
Może korzystać z nie tego buildu SFMLa? Tzn. może ściągnąłeś nie tę paczkę, którą powinieneś.
P-70013
» 2012-11-27 21:19:07
Wygląda na to, że musisz podać poprawną ścieżkę do pliku lub zapisać plik ponownie, gdyż ma nieobsługiwany format (ewentualnie są w danym formacie jakieś niuanse).
P-70015
» 2012-11-27 21:28:40
SFML wprawdzie wspiera pliki .bmp, ale autorowi radzę używać najlepiej .png. Przy okazji masz kanał przeźroczystości.
P-70017
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-28 17:26:55
Wypróbowałem wszystkie rozwiązania, które mi podaliście. Żadne nie zadziałało
P-70067
» 2012-11-28 17:36:11
C/C++
ludek_img.loadFromFile( "C:/grafika/ludek.bmp" );
Zacznijmy od tego, że to jest chyba najgorszy możliwy sposób na podanie ścieżki do pliku... :)

Przeleć debuggerem i sprawdź, gdzie błąd występuje, bo być może szukasz go tam, gdzie go nie ma :)
P-70068
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-11-28 17:39:10
Wywala w tej linijce, o której mówił m4tx
P-70070
» 2012-11-28 18:18:52
Wczytaj przed utworzeniem okna. Masz gpu intela?
P-70073
« 1 » 2 3 4
 Strona 1 z 4Następna strona