Wracanie do menu :)
Ostatnio zmodyfikowano 2009-05-02 14:57
Szmati Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-01 17:33:44 też tak już próbowałem, ale nie działa.... |
|
DejaVu |
» 2009-05-01 17:44:38 Nie rozumiem po co istnieje taki zapis: znak1 = getch(); zmienna znak1 nie jest nigdzie wykorzystywana w programie poza tym jednym wierszem, który zbiera znaki z klawiatury. |
|
malan |
» 2009-05-01 21:49:16 Zmienna 'znak1' jest chyba wykorzystywana (aby wejść do menu) tutaj: cout << "Nacisnij dowolny klawisz aby wejsc do menu" << endl; do { znak1 = getch(); ... W sumie to by wystarczyło samo 'getch();', o ile się nie mylę. Wracając do Twojego problemu to napisałem Ci, którą linijkę masz zmienić ;p. |
|
driver1995 |
» 2009-05-02 00:17:39 Spróbuj to: while( znak = 27 || wybor == 4 );
return EXIT_SUCCESS; zmienić na: while( znak != 27 && wybor != 4 );
return EXIT_SUCCESS; I napisałeś, że teorytycznie powinnochodzić, bo jak naciśniesz esc albo dasz 4 to powinno się wyłączać... Błąd.. while(znak==27 || wybor==4) to znaczy "rób pętle, dopólki znak jest równy 27 albo wybór równy 4"... zaś while(znak!=27 && wybor !=4) - "rób pętlę, dopółki znak nie jest równy 27 i (ani) wybor nie jest równy 4"... W przetłumaczeniu na polski to drugie jest sensowniejsze, tak samo w kodzie... o ile sie nie myle ;) |
|
Szmati Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-02 11:46:26 czyli połowa z głowy, bo druga część warunku działa,ale ESC jak nie działa tak nie działa... |
|
DejaVu |
» 2009-05-02 12:02:20 Cóż skompilowałem przed chwilą kod, zobaczyłem jak działa i wszystko stało się jasne. Aby działał ESC nie możesz używać cin'a. cin czeka na wczytanie łańcucha znaków do naciśnięcia ENTER'a tak więc Twój wciskany ESC przejmuje cin i stwierdza 'nie znam obsługi, olewam klawisz'. Takiej obsługi o ile się nie mylę nie można dorobić, tak więc jedyne co pozostaje to napisanie funkcji do wczytywania tekstu w oparciu o getch(). |
|
Szmati Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-05-02 14:57:20 to trzeba się będzie pobawić :). Dzięki za pomoc. |
|
1 « 2 » |