Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[dyskusja] Pierwsze próby tworzenia kolizji w grze

Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-06 19:15
Autor Wiadomość
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[dyskusja] Pierwsze próby tworzenia kolizji w grze
» 2012-12-05 16:25:42
Znów załapałem taki problem "z motyką na słońce", ogólnie z c++ znam się już długi czas (co najmniej 9 miesięcy lub więcej), z tego dziurawy miesiąc z sfml i allegro. "z motyką na słońce", czyli próbowałem robić dwie rzeczy (dla mnie) nie możliwe, kolizje w 2D i System cząsteczkowy. Obydwie próby to jedna wielka skucha, ale z niewiadomych przyczyn ciągle próbuję to robić(bez skutku), może ma ktoś pomysł czym(lub co) można zrobić(napisać), żeby to było w miarę wykonywalne? Jakieś takie pomysły które przygotowałyby mnie i dały wiedzę żeby w końcu zrobić WW rzeczy.
P-70372
pekfos
» 2012-12-05 16:31:00
SFML/allegro wystarczy, jeśli wie się, jak to zrobić. Ty najwyraźniej nie wiesz. Proponuję poczytać artykuły w internecie, itp.
P-70373
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-05 16:41:43
SFML wystarczy a nawet aż wylewa się tych wszystkich możliwości, a z tym że nie umiem to dużo nie odkryłeś. jedyne "udane prace" jakie w miarę wyglądają to moja gra shoot i gui do sfml(w moich pracach można zobaczyć).

jeśli wie się, jak to zrobić. Ty najwyraźniej nie wiesz. Proponuję poczytać artykuły w internecie
 artykuły dotyczą wszystkiego oprócz sfml. Tak na prawdę to nie jest takie proste jak by się wydawało...

P-70374
akwes
» 2012-12-05 17:16:27
A co ma wspólnego system cząstkowy z SFML? SFML może być co najwyżej graficzną reprezentacją obliczeń fizycznych, które dla każdej biblioteki (allegro, sfml, cocos2d, openCV) będą dokładnie takie same. Jeżeli mądrze zaprojektujesz system kolizji/cząsteczek to będzie kwestia dziedziczenia kilku klas i kliku funkcji aby sobie to połączyć z dowolną biblioteką graficzną.
P-70376
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-05 18:39:47
Jeżeli mądrze zaprojektujesz system kolizji/cząsteczek to będzie kwestia dziedziczenia kilku klas i kliku funkcji
 Więc wygląda na to że jeszcze nie jestem na to gotowy. Więc w pierwszym poście pytałem co jest w stanie zrobić zwyczajny człowiek który ma problem z rzeczami takimi jak kolizje i system cząst.

Chodzi mi o pomysły na coś co mogę zrobić, gdyż lubię sobie w wolnym czasie coś napisać...
P-70381
akwes
» 2012-12-05 18:50:12
Ale kolizje są proste... Nie wiem z czym masz problem. Zrób sobie klasę CRect(top,left,width, height) i funkcję statyczną w jakiejś klasie, która będzie kolidować ze sobą dwa obiekty CRect i zwracać boola.
P-70383
ridic14
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-05 18:57:50
Takie kolizje w sfml są jescze prostsze bo wystarczy użyć sf::FloatRect::intersects i to tyle...

Ale takie kolizje już dawno wykorzystuję ale chodzi mi o kolizje takie że jeden obiekt nie może przejść przez drugi czyli po prostu nie wchodzą na siebie, a to już nie jest takie banalne a wręcz poziomem równe systemowi cząst.

Więc widać że nie ma na to opcji, więc szukam pomysłu na coś prostszego... A box2D to też dodatkowa nauka tego wszystkiego żeby tylko kolizje mieć(totalny bezsens). Więc inne pomysły?
P-70385
akwes
» 2012-12-05 18:59:55

a to już nie jest takie banalne a wręcz poziomem równe systemowi cząst.

Ani trochę.


if (!kolzija)
 rob_ruch()

Do tego lista obiektów, które mogą kolidować. I przed ruchem swojej postaci (innych) lecisz po wszystkich elementach listy (wstępnie olewając optymalizację).

P-70386
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona