Menos Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML] Mapa kafelkowa » 2012-12-14 13:38:42 Mam problem z tworzeniem mapy. Uzywam map kafelkowych i tworze je za pomoca odpowiednich odnosnikow w tablicy.
tab1[10][10] {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,1,1} {1,1,1,1,1,1,1,1,2,2} {1,1,1,1,1,1,1,1,2,2} {1,1,1,1,1,1,1,1,2,2}
Chce aby 2 było np wodą i nie dało sie na niego wejść a 1 była by ziemią. Chce też mieć 2 tablice taką po której poruszał by sie gracz, aby nie ingerować w tablice z podłożem i żeby nie wymieniać i nie rysować ciągle tego samego.Robie 2 tablice ktora zawierala by tylko elementy z ktorymi moge działać np jakieś itemy czy potki. Poruszać sie po tab2 ale jako basground miec tab 1.
tab2[10][10] {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,5,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0} {0,0,0,0,0,0,0,0,0,0}
Widzialem też rozwiazanie inne... ale niestety nie pamietam teraz gdzie. Było to zrobione na 1 tablicy :
0:b oznaczalo by element wyswietlany jako bacground. tylko niestety nie pamietam nic wiecej....
tab2[10][10] {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b} {0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b,0:b}
Ktoś by mógł jakoś mi wytłumaczyć co mam zrobić zeby otrzymać jakies rozwiazanie , nie ważne jakie czy z 1 tablicą czy z dwiema wazne aby działało;)
Jak mam to zrobić? |