[SDL] Sprawdzanie dostępu do obszaru
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-16 13:04
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SDL] Sprawdzanie dostępu do obszaru » 2012-12-15 15:57:29 Witam. Piszę grę "Kulki" i mam problem ze sprawdzaniem czy obiekt ma dostęp do obszaru zdefiniowanego przez tablicę dwuwymiarową. W tablicy przechowuje informacje o tym jaki kolor ma dana kulka i w którym miejscu na planszy 10x10 się znajduje. Jeśli tablica jest równa od 0-3 to znaczy, że jest tam kulka a jeśli jest równa 4 oznacza to, że obszar jest pusty. Ten obrazek dobrze obrazuje co chciałbym osiągnąć : http://imageshack.us/photo/my-images/401/naforuml.png/. Kulka, która jest zaznaczona może być przesunięta tylko na miejsce, które nie jest blokowane przez inne kulki jak i również na skos pomiędzy kulkami. Nie wiem czy wymaga to jakiegoś skomplikowanego algorytmu więc zwracam się do Was po pomoc. Z góry dziękuje. |
|
DejaVu |
» 2012-12-15 17:23:54 if( polePuste( nowyX, nowyY ) ) przesunKulke( obecnyX, obecnyY, nowyX, nowyY ); |
|
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-15 17:39:53 Hmm nie do końca rozumiem jak to może działać. Co jeśli pole nie będzie puste a można będzie dotrzeć tam inną drogą np. ominąć tą kulkę z lewej? Chodzi mi o coś takiego jak wyszukiwanie drogi. Same przesuwanie kulki mam zrobione tylko nie wiem jak sprawdzać czy nie napotka po drodze jakichś kulek i czy będzie w stanie je ominąć. Dodam, że nie chce się babrać w dziesiątkach ifów. Tak czy inaczej DejaVu dziękuje za odpowiedź. Dodam jeszcze grę z kodem źródłowym: http://www.speedyshare.com/TAd8S/Kulki.rar |
|
DejaVu |
» 2012-12-15 17:41:36 Nie do końca rozumiem jak ta gra ma działać :) Skoro pole docelowe będzie zajęte to chyba ruchu nie powinno dać się wykonać...? |
|
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-15 17:48:37 Chodzi o to, że jak chce przesunąć kulkę z pustego miejsca na inne puste miejsce to po drodze nie mogę przechodzić sobie przez kulki ale mogę za to je ominąć. I nie wiem jak zabrać się do takiego algorytmu, który kiedy napotka kulkę po drodze to postara się znaleźć inną drogę a jeśli wszystkie drogi będą zajęte zwróci fałsz. Chcę osiągnąć coś takiego : http://www.zagrajsam.pl/gra5a_java.php |
|
DejaVu |
» 2012-12-15 18:50:28 |
|
pjpeg_objected Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-16 09:51:10 Dziękuje za pomoc. Co prawda kiepski jestem w implementacjach czyichś algorytmów ale postaram się to napisać. |
|
Mrovqa |
» 2012-12-16 13:04:15 |
|
« 1 » |