[WinApi,GDI,C++] Jaka klasa okna odpowiednia do malowania?
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-27 19:41
Stefan33 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[WinApi,GDI,C++] Jaka klasa okna odpowiednia do malowania? » 2012-12-27 19:41:34 Witam. Odkąd chcialem zaczac malowac (tj. bitblt) w oknie ktore jest dzieckiem okna głownego, nie moge sie uporac zeby poprawnie dzialalo. Okno potomne tworze prawie w taki sam sposób jak główne(różnica to dodanie stylu WS_CHILD i usuniecie WS_OVERLAPPEDWINDOW): WNDCLASSEX wc;
wc.cbSize = sizeof( WNDCLASSEX ); wc.style = 0; wc.lpfnWndProc = WndProc; wc.cbClsExtra = 0; wc.cbWndExtra = 0; wc.hInstance = hInstance; wc.hIcon = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION ); wc.hCursor = LoadCursor( NULL, IDC_ARROW ); wc.hbrBackground =( HBRUSH )( COLOR_WINDOW + 1 ); wc.lpszMenuName = NULL; wc.lpszClassName = "Okno"; wc.hIconSm = LoadIcon( NULL, IDI_APPLICATION );
RegisterClassEx( & wc );
hwnd = CreateWindowEx( WS_EX_CLIENTEDGE, "Okno", NULL, WS_CHILD, CW_USEDEFAULT, CW_USEDEFAULT, 500, 500, NULL, NULL, hInstance, NULL );
Mianowicie, podczas gdy z malowaniem w oknie glownym nie bylo zadnych problemow, to w oknie potomnym niezbyt dobrze to chodzi. Chodzi o wiadomosc WM_PAINT. Mimo ze za kazdym z tych przypadkow WM_PAINT jest odbierany poprawnie to obrazek maluje sie ponownie tylko podczas rozszczerzania czy poszerzania ekranu, a np. po zminimalizowaniu i powrocie nie wiedziec czemu nie chce sie malowac.. Jako ze jestem nowy w WinApi to mam pytanie czy moge sobie tak bezkarnie malowac na jakim oknie chce, czy najlepiej jest w oknie glownym oraz jak ustawic klase zeby bezproblemowo dzialala ew. dlaczego w potomnym oknie nie dziala poprawnie zas w glownym wszystko hulalo.. Z góry dziekuje za pomoc i odpowiedzi |
|
« 1 » |