Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Box2D] Poruszanie

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-01 16:29
Autor Wiadomość
polkom21
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Box2D] Poruszanie
» 2013-01-01 15:59:53
Witajcie. Mam taki problem z poruszaniem postaci w box2d. zrobiłem coś takiego:
C/C++
//do poruszania w prawo:
body->ApplyLinearImpulse( b2Vec2( 8.0f, 0.0f ), b2Vec2( position.x++, position.y );
//do poruszania w lewo:
body->ApplyLinearImpulse( b2Vec2( - 8.0f, 0.0f ), b2Vec2( position.x--, position.y )
i owszem to działa ale tak dziwnie pływa jak by grawitacja za mało działała choć mam ją ustawioną tak:
b2Vec2 gravity( 0.0f, 100.0f );
no i jak zrobić, żeby to tak bardziej normalnie działało?
Natomiast nie mam pojęcia całkowicie jak zabrać się za podskok. Jak by ktoś mnie naprowadził z czego korzystać i jak się za to zabrać to był bym wdzięczny.
P-72604
Mrovqa
» 2013-01-01 16:03:56
Nie pisałem w Box2D, ale ja bym użył tego ApplyLinearImpulse z dużą siłą skierowaną w górę :) (na logikę)
P-72606
ridic14
» 2013-01-01 16:19:07
Do sterowania użyłbym tego:
C/C++
b2Vec2 vel = playerBody->GetLinearVelocity();
//modyfikować zmienną vel np. if(left == true) vel.x = -5;
b2Vec2 vel = playerBody->SetLinearVelocity();
P-72614
DejaVu
» 2013-01-01 16:29:34
1. Pływanie obiektu wynika z włączenia obsługi oporu ośrodka tj. oporu liniowego. Wyłącz to i problemu nie będzie. Problem ten jest opisany w tutorialu Box2D, ale jak widać nie jest to mocną stroną wielu osób....
2. Odbicia również są omówione w tutorialu, co więcej - dawałem w jednym z tematów działający kod, w którym zaprezentowane były odbicia.
3. Jak realizować sterowanie obiektami, czyli sterowanie graczem również jest opisane w tutorialu ale... znów wszystko rozchodzi się o czytanie.
P-72619
« 1 »
  Strona 1 z 1