[Box2D] Poruszanie
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-01 16:29
polkom21 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[Box2D] Poruszanie » 2013-01-01 15:59:53 Witajcie. Mam taki problem z poruszaniem postaci w box2d. zrobiłem coś takiego: body->ApplyLinearImpulse( b2Vec2( 8.0f, 0.0f ), b2Vec2( position.x++, position.y );
body->ApplyLinearImpulse( b2Vec2( - 8.0f, 0.0f ), b2Vec2( position.x--, position.y )
i owszem to działa ale tak dziwnie pływa jak by grawitacja za mało działała choć mam ją ustawioną tak: b2Vec2 gravity( 0.0f, 100.0f ); no i jak zrobić, żeby to tak bardziej normalnie działało? Natomiast nie mam pojęcia całkowicie jak zabrać się za podskok. Jak by ktoś mnie naprowadził z czego korzystać i jak się za to zabrać to był bym wdzięczny. |
|
Mrovqa |
» 2013-01-01 16:03:56 Nie pisałem w Box2D, ale ja bym użył tego ApplyLinearImpulse z dużą siłą skierowaną w górę :) (na logikę) |
|
ridic14 |
» 2013-01-01 16:19:07 Do sterowania użyłbym tego: b2Vec2 vel = playerBody->GetLinearVelocity();
b2Vec2 vel = playerBody->SetLinearVelocity(); |
|
DejaVu |
» 2013-01-01 16:29:34 1. Pływanie obiektu wynika z włączenia obsługi oporu ośrodka tj. oporu liniowego. Wyłącz to i problemu nie będzie. Problem ten jest opisany w tutorialu Box2D, ale jak widać nie jest to mocną stroną wielu osób.... 2. Odbicia również są omówione w tutorialu, co więcej - dawałem w jednym z tematów działający kod, w którym zaprezentowane były odbicia. 3. Jak realizować sterowanie obiektami, czyli sterowanie graczem również jest opisane w tutorialu ale... znów wszystko rozchodzi się o czytanie. |
|
« 1 » |