Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Linkowanie statyczne - Błąd segmentacji

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-06 13:52
Autor Wiadomość
abdi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Linkowanie statyczne - Błąd segmentacji
» 2013-01-04 18:17:47
Witam.
Mam problem otóż gdy próbuje statycznie zlinkować SFML'a podczas nawet takiego prostego kodu mam błąd segmentacji:

C/C++
#include <SFML/Window.hpp>

int main()
{
    sf::Window window( sf::VideoMode( 800, 600 ), "My window" );
    return 0;
}

A próbuje to wszystko zlinkować tak:
w #defines
SFML_STATIC

Link libriares:
libsfml-graphics-s.a
libsfml-window-s.a
libsfml-system-s.a

i includy

Pobrana ta wersja:
Windows 32 bits - GCC SJLJ (Code::Blocks)

No mnie to już strasznie denerwuje... nie mogę za nic rozkminić co jest źle.
P-72912
kubawal
» 2013-01-04 18:26:12
Podaj loga.
P-72914
abdi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-04 18:27:22
Continuing...
Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault.
In gslCfxExit () (C:\Windows\SysWOW64\aticfx32.dll)
Debugger finished with status 0

Napewno coś bibliotekami źle zrobiłem.

Spróbuje jeszcze dynamicznie linkować.
edit:
To samo z dynamicznymi
P-72915
DejaVu
» 2013-01-04 19:28:09
Skompiluj samodzielnie biblioteki jeżeli masz na to siłę i czas. Jak próbowałem na szybko sprawdzić czy zadziała kompilacja statyczna na dostarczonych bibliotekach SFML 1.6 jak również 2.0 to za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem i specjalnie nie dochodziłem 'dlaczego'.
P-72916
abdi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-04 20:10:43
Musiałbym to robić w CMake więc raczej odpada jak na tą chwilę ;)

Spróbuje jeszcze 1.6.


edit:
Teraz to nie jestem wkurzony tylko zrozpaczony bo SFML w ogóle nie idzie, nawet wersja 1.6

Program czeka 2-3 sek po czym również następuje błąd segmentacji.
Przy odpaleniu bez debugera pojawia się taki komunikat:

Aplikacja nie została właściwie uruchomiona (0xc0000005). Kliknij przycisk OK, aby zakończyć aplikację.
P-72924
killjoy
» 2013-01-05 00:45:18
W jakiej kolejnośsci dodajesz liby?
P-72983
abdi
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-05 00:48:37
-lsfml-window
-lsfml-system


Dodam jeszcze że taki program działa bez żadnych problemów:
C/C++
#include <SFML/Window.hpp>
#include <SFML/System.hpp>
#include <iostream>

int main() {
    sf::Clock Zegar;
   
    while( Zegar.GetElapsedTime() < 5.f ) {
        std::cout << Zegar.GetElapsedTime() << std::endl;
        sf::Sleep( 0.5f );
    }
    //sf::Window window(sf::VideoMode(640,480,32),"Lokienko");
    //window.Display();
    return 0;
}

Natomiast gdy odkomentuje te 2 linijki to się zawiesza od razu.
P-72985
DejaVu
» 2013-01-05 00:59:38
A masz wgrane pliki *.dll do katalogu? Mowa tu dll-kach, które nie należą do SFML, ale są używane przez SFML.
P-72987
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona