[SFML 2.0] Linkowanie statyczne - Błąd segmentacji
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-06 13:52
abdi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Linkowanie statyczne - Błąd segmentacji » 2013-01-04 18:17:47 Witam. Mam problem otóż gdy próbuje statycznie zlinkować SFML'a podczas nawet takiego prostego kodu mam błąd segmentacji: #include <SFML/Window.hpp>
int main() { sf::Window window( sf::VideoMode( 800, 600 ), "My window" ); return 0; }
A próbuje to wszystko zlinkować tak: w #defines Link libriares: libsfml-graphics-s.a libsfml-window-s.a libsfml-system-s.a |
i includy Pobrana ta wersja: Windows 32 bits - GCC SJLJ (Code::Blocks) |
No mnie to już strasznie denerwuje... nie mogę za nic rozkminić co jest źle. |
|
kubawal |
» 2013-01-04 18:26:12 Podaj loga. |
|
abdi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-04 18:27:22 Continuing... Program received signal SIGSEGV, Segmentation fault. In gslCfxExit () (C:\Windows\SysWOW64\aticfx32.dll) Debugger finished with status 0 |
Napewno coś bibliotekami źle zrobiłem. Spróbuje jeszcze dynamicznie linkować. edit: To samo z dynamicznymi |
|
DejaVu |
» 2013-01-04 19:28:09 Skompiluj samodzielnie biblioteki jeżeli masz na to siłę i czas. Jak próbowałem na szybko sprawdzić czy zadziała kompilacja statyczna na dostarczonych bibliotekach SFML 1.6 jak również 2.0 to za każdym razem kończyło się to niepowodzeniem i specjalnie nie dochodziłem 'dlaczego'. |
|
abdi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-04 20:10:43 Musiałbym to robić w CMake więc raczej odpada jak na tą chwilę ;) Spróbuje jeszcze 1.6. edit: Teraz to nie jestem wkurzony tylko zrozpaczony bo SFML w ogóle nie idzie, nawet wersja 1.6 Program czeka 2-3 sek po czym również następuje błąd segmentacji. Przy odpaleniu bez debugera pojawia się taki komunikat: Aplikacja nie została właściwie uruchomiona (0xc0000005). Kliknij przycisk OK, aby zakończyć aplikację.
|
|
|
killjoy |
» 2013-01-05 00:45:18 W jakiej kolejnośsci dodajesz liby? |
|
abdi Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-05 00:48:37 -lsfml-window -lsfml-system |
Dodam jeszcze że taki program działa bez żadnych problemów: #include <SFML/Window.hpp> #include <SFML/System.hpp> #include <iostream>
int main() { sf::Clock Zegar; while( Zegar.GetElapsedTime() < 5.f ) { std::cout << Zegar.GetElapsedTime() << std::endl; sf::Sleep( 0.5f ); } return 0; } Natomiast gdy odkomentuje te 2 linijki to się zawiesza od razu. |
|
DejaVu |
» 2013-01-05 00:59:38 A masz wgrane pliki *.dll do katalogu? Mowa tu dll-kach, które nie należą do SFML, ale są używane przez SFML. |
|
« 1 » 2 |