Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[c++] Dynamiczna alokacja pamięci i tablica wskaźników na tablice

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-15 14:59
Autor Wiadomość
Luk_Jab
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[c++] Dynamiczna alokacja pamięci i tablica wskaźników na tablice
» 2013-01-15 11:48:03
Witam, w temacie programowania jestem początkujący. Mam do wykonania zadanie, którego częścią jest podawanie kolejnych łańcuchów znaków. Łańcuchy są podawane aż do podania łańcucha pustego, stąd nie wiem ile ich ostatecznie będzie(poza ograniczeniem górnym do maksymalnie 40 łańcuchów). Łańcuchy te mam przechowywać w postaci tabeli wskaźników na nie. Jako że póki co nie zajmowałem się stringami, postanowiłem łańcuchy zapisywać jako tablice typu char. Mój niedoszły kod wygląda tak:

C/C++
#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
    char ** tab_wsk[ 40 ] = { 0 };
    char tmp_lancuch[ 40 ] = "Lanchuch";
    while( tmp_lancuch[ 0 ] ) // Warunkiem zakonczenia podawania łancuchow jest podanie lancucha pustego
    {
        int n = 0;
        cout << "Podaj lancuch znakow: " << endl;
        cin.getline( tmp_lancuch, 40 );
        char * lancuch = new char[ strlen( tmp_lancuch ) ];
       
        tab_wsk[ n ] = & lancuch; //Tutaj chce w tablicy wskaznikow zapisywac na kolejnych pozycjach adresy kolejnych lancuchow
        cout << "Twoj wskaznik : " <<( int ) & lancuch << endl; //kontrolnie wyswietlam wartosc wskaznika
        n++;
       
    }
   
   
   
   
    fflush( stdin );
    cin.get();
    return 0;
}

Wszystko działa ale jest jeden poważny problem - kompilator przy każdym nowym rozpoczęciu pętli alokuje ten sam obszar pamięci dla kolejnych ciągów. W jaki sposób mogę napisać ten algorytm żeby każdy kolejny łańcuch alokował się w nowym miejscu pamięci, tak aby korzystając później z adresów zawartych w tabeli robić kolejne operacje na łańcuchach?