Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 1.6]Kompilowanie i problemy

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-18 13:21
Autor Wiadomość
Xynxyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 1.6]Kompilowanie i problemy
» 2013-01-17 20:28:15
Po kwatryliardzie prób skompilowałem w Code::Blocks testową aplikację w SFML.
W końcu się udało, ale... muszę mieć wszystkie .dll z SFML (teraz odkryłem, że chyba nie muszą być te *-d.dll) i dalej nie mogę odpalić aplikacji, bo pojawia się błąd:
Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono libgcc_s_dw2-1.dll. Ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić ten problem.
Czyli brakuje kolejnej dllki, tym razem libgcc_s_dw2-1.dll.
Wysiadam już, bo czuję, że wszystko jest przeciwko mnie, poza tym, że prawy przycisk myszy mi się zepsuł (dobrze, że na laptopie pracuję, to używam jednocześnie myszki i touchpada z laptopa). Zrąbana płyta główna, antywirus też mi niezłego kopa w tyłek zasadził.
Namarudziłem trochę i teraz mam pytanie do was.
Czy to normalne, że potrzebuję tych wszystkich bibliotek?
No i kiedy to się skończy? (jestem zdesperowany, MOGĘ W KAŻDEJ CHWILI PRZEJŚĆ NA DEV-C++ I ALLEGRO 4, więc to poważna sprawa :D)
Nie chcę, żeby projekt ważył 20-parę MB z czego ok 21 to SFML. :(
P-74240
DejaVu
» 2013-01-17 23:14:36
Przejdź na Allegro 4 i Dev-C++ - zagwarantujesz sobie całkowity brak rozwoju i brak perspektyw na pisanie lepszych aplikacji.  Da się skompilować SFML statycznie, ale jeżeli wysiadasz przy takich pierdołach jak użycie gotowych bibliotek to na bank nie dasz rady skompilować SFML statycznie. Ja walczyłem z tym tematem na raty kilka dni, a osoby bez doświadczenia prędzej zmienią język programowania aniżeli skompilują wszystko co trzeba samodzielnie.

/edit:
Nie ma sensu się uczyć SFML 1.6, skoro SFML 2.0 jest w wersji RC od długiego czasu. Ponadto proces instalacji i konfiguracji jest omówiony w kursie (dla Code::Blocks 10.x).
» KursyKurs SFML 2.0, C++ kurs

Oficjalne paczki pod Code::Blocks 12 nie działają (a konkretniej nie działają z kompilatorem, który jest dostarczony z C::B 12 - testowałem to ja w wyniku zgłoszenia problemu przez innego użytkownika).
P-74249
RazzorFlame
» 2013-01-18 07:19:29
DejaVu, jak chce się uczyć tego niech się uczy.
@topic
Dodaj to do pozostałych opcji linkera w Project->Build Options->Linker settings
-lsfml-graphics-s
-lsfml-window-s
-lsfml-system-s
-static-libgcc
-static-libstdc++

Te dwa ostatnie lepiej dodać do głównych opcji linkera ^.^
P-74260
krzyk
» 2013-01-18 08:34:13
Ja walczyłem z tym tematem na raty kilka dni, a osoby bez doświadczenia prędzej zmienią język programowania aniżeli skompilują wszystko co trzeba samodzielnie.
Jeśli ktoś nie potrzebuje modyfikować źródeł to wystarczy CMake,to tylko pare kliknieć i jeśli ma prawidłowo zainstalowany kompilator to potem make i tada.Trwa to góra 15 minut z przerwą na kawkę;)
P-74262
DejaVu
» 2013-01-18 11:08:21
@krzyk: niezupełnie :) SFML wciąga kilka innych bibliotek, które sprawiają problemy. Sam SFML kompiluje się bezboleśnie.
P-74264
krzyk
» 2013-01-18 11:21:02
Aż sprawdziłem,wszystko mi poszło OK.

Niewiem co masz na myśli dodatkowe bibkioteki.

//EDIT
Na wszelki wypadek jeszcze skompilowałem.
Najpierw samego SFML potem example.

//EDIT 2
Po przemyśleniu sprawy przyznaję Ci racje.
Użyłem dedykowanych pod kompilator(4.6.1) bibliotek,gdybym kompilował tym nowym gcc nieposzło by tak łatwo.
P-74266
Xynxyn
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-18 12:13:20
Dziwi mnie, co takiego satysfakcjonującego jest w dyskryminowaniu newbie. Najlepiej to zdemotywować nowego, zielonego użytkownika i ominąć wszelkie zasady moralności, ponabijać się z tego co nie wie, zamiast mu pomóc. Co najciekawsze taką postawą wykazał się tylko administrator DejaVu, zaś reszta użytkowników w temacie starała się POMÓC.
Da się skompilować SFML statycznie, ale jeżeli wysiadasz przy takich pierdołach jak użycie gotowych bibliotek to na bank nie dasz rady skompilować SFML statycznie.
Poza tym nie wiem czy wiesz, ale wcale nie wysiadam. Jak na początku wyświetliło, że brakuje sfml-window.dll, wiedziałem co zrobić. Skopiowałem te pliki z lib\.  Tamtego jednego pliku nie było, dlatego zadałem pytanie.
Ja walczyłem z tym tematem na raty kilka dni, a osoby bez doświadczenia prędzej zmienią język programowania aniżeli skompilują wszystko co trzeba samodzielnie.
Widocznie też byłeś kiedyś zielony, ale teraz już wolisz o tym zapomnieć i popisywać się hipokryzją. Ja walczyłem z tym póki co jeden dzień.

Kiedyś używałem Dev-C++ (kiedyś, kiedyś - do tego czasu zdążyłem zapomnieć C++ i niedawno zacząłem naukę od nowa). Złe przyzwyczajenia zostały. Tam nie musiałem nic konfigurować, mogłem pobrać devpacka, tylko włączyłem i wszystko się samo zainstalowało bez mojej pomocy. Jeszcze wcześniej na Turbo-Pascalu i nie miałem nawet potrzeby instalowania czegoś innego. To znaczy, że nigdy nie musiałem niczego konfigurować w kompilatorze i teraz kiedy pierwszy raz muszę to robić, męczę się sam przez jakiś czas, zadaję pytanie na forum... i co dostaję? Nic nie znaczącą odpowiedź, która nie pomaga mi w ŻADEN, dosłownie żaden sposób, tylko próbuje mnie zdemotywować. Koniec końców i tak będę się męczył, niezależnie jak byś mnie demotywował. Sorry... :)

Ty dałeś mi pseudo-lekcję dot. programowania, ja Ci dałem prawdziwą lekcję moralności. A Avatar świetnie do Ciebie pasuje, Julian też jest zapatrzony w siebie (tylko on jest spoko).

@topic -static-libgcc i -static-libstdc++ nic nie daje.
P-74267
xevuel
» 2013-01-18 12:25:01
Nie pomogę w sprawie linkowania, ale spróbuj wyszukać na komputerze (Windows+F) libgcc_s_dw2-1.dll (powinna być w katalogu /CodeBlocks/MinGW/bin).

Dobrą praktyką jest też wstukanie nazwy DLLki w google, często można znaleźć wartościowe informacje, skąd można ją wziąć.
P-74268
« 1 » 2
  Strona 1 z 2 Następna strona