[SFML 2.0] SFML i Dev-C++
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-19 11:32
luknik Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] SFML i Dev-C++ » 2013-01-18 23:21:53 Hej
Poczytałem w necie o wyższości SFML nad SDL i postanowiłem zacząć naukę tej biblioteki. Niestety pojawił się problem. Jestem przyzwyczajony do Dev-C++ (aktualnie mam wersję 5.3.0.4 + MinGW32 4.7.0). Wszystko linkuje, wszystkie pliki przeniosłem wstawiłem testowy kod i sam kod się kompiluje, nie pojawiają się błędy ani składniowe, ani linkera ale gdy próbuje odpalić program to pojawia się okno konsoli i zaraz okno o błędzie (takie standardowe Windowsowe, korzystam z Win 7).
Próbowałem zgrać SFML z VC2010 i tam działa bez problemu, rzecz w tym że Deva mam na pendrive i mam tam wszystko co potrzebuję więc wolałbym żeby wszystko działało pod nim.
Ma ktoś jakiś pomysł jak zmusić do działania SFML pod Deva. Czy tylko własna kompilacja coś da.
PS: Dodam, że analogicznie dzieje się z wersją 1.6 jak i 2.0. |
|
m4tx |
» 2013-01-18 23:26:49 Strzelam, że brakuje Ci jakichś DLL-ek. |
|
Gabes |
» 2013-01-18 23:38:01 Jeśli do MinGW dodałeś bibliotekę to: Do linkera -lmingw32 -lsfml-audio -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system -lsfml-network dodawaj tylko te liby których potrzebujesz, nie będziesz musiał dodawać wszystkich dll'ek. |
|
luknik Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-19 11:32:19 bibliotek nie brakuje, próbowałem z 3 wersjami. Co do linkera to dodaje wszystko tak jak piszesz. Niby MinGW a pewnie w CB by zadziałało...
EDIT: Udało się. Pomogła własnoręczna kompilacja SFML 2.0 przy pomocy cmake. Jakby ktoś miał problem z SFML pod Dev-Cpp to niech napisze na: lzuczek@wp.pl to udostępnię skompilowane biblioteki :)
EDIT2: Skompilowałem sobie dodatkowo biblioteki statyczne... Lecz te niestety nie działają. Pojawia się szereg błędów w rodzaju: [Linker error] main.o:main.cpp:(.text+0x92): undefined reference to `__imp___ZN2sf9VideoModeC1Ejjj'
Co gorsza gdy kompiluje z bibliotekami dynamicznymi i próbuje odpalić program poza Devem pojawia się wiadomość o braku biblioteki libgcc_s_dw2-1.dll. Wygląda na to, że przy kompilacji Dev nie bierze pod uwagę tego że w linker jest wpisane: -static-libstdc++ -static-libgcc. Tak samo dzieje się pod Code::Blocks. Z innymi projektami typu OpenGL czy SDL problem nie występuje. Ktoś wie co jest grane? |
|
« 1 » |