[OpenGl] Błędy w logu
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-21 19:53
hubr Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[OpenGl] Błędy w logu » 2013-01-21 13:30:06 Udało mi się poprawnie zainstalować bibliotekę glut, ale kompiluje tylko niektóre kody. Nie mogę skompilować tego http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-OpenGL-C++/Okrawanie-i-obcinanie/106działają kody do tematu 1, 2 i 3 przy skompilowaniu kody z tematu mam takie coś w logu C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|36|error: expected unqualified-id before '=' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|37|error: expected unqualified-id before '=' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp||In function 'void Display()':| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|100|error: expected primary-expression before ')' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp||In function 'void Reshape(int, int)':| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|203|error: expected primary-expression before ',' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|203|error: expected primary-expression before ')' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|208|error: expected primary-expression before ',' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|208|error: expected primary-expression before ')' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|212|error: expected primary-expression before ',' token| C:\Users\Hubert\Desktop\gluty\Untitled3.cpp|212|error: expected primary-expression before ')' token| ||=== Build finished: 9 errors, 0 warnings ===|
W linker settings mam(używam code::blocks): glut32.lib glut.lib glaux.lib W other linkers options: -lopengl32 -lglu32 -lglut32 -lglaux W zakładce Search directores, w linker: folder, w którym mam glaux.dll glut.dll glut32.dll W folderze CodeBlocks\MinGW\include\GL fglut.h gl.h glaux.h glu.h glut.h Czy coś pominąłem, mógłby mi ktoś pomóc? Błąd pojawia się w tych liniach: const GLdouble left = - 10.0; const GLdouble right = 10.0; const GLdouble bottom = - 10.0; const GLdouble top = 10.0; const GLdouble near = 50.0; const GLdouble far = 70.0;
|
|
pekfos |
» 2013-01-21 13:46:31 1. Popraw nazwę tematu 2. To błędy kompilacji, a nie łączenia 3. Podaj pełny log kompilacji |
|
DejaVu |
» 2013-01-21 13:47:27 Może jakieś błędy składniowe są w kodzie... bo tak w sumie logi sugerują...
/edit: Z Twojego opisu wynika, że typ GLdouble nie jest znany :P |
|
Gabes |
» 2013-01-21 14:26:22 const GLdouble near = 50.0; const GLdouble far = 70.0; nazwy zmiennych są chyba zastrzeżone lub coś podobnego, miałem tak samo, zmieniłem na inne np. neara i fara we wszystkich liniach gdzie występują.W kolejnych lekcjach jest podobnie.
|
|
DejaVu |
» 2013-01-21 14:38:03 Ja bym raczej powiedział 'niezdefiniowane' :P Coś takiego powinno być w jakimś pliku nagłówkowym napisane (no i cała masa innych linijek). Być może wystarczy dołączyć: |
|
Gabes |
» 2013-01-21 14:56:31 Przeszukałem pliki i znalazłem kilka podobnych nazw.Może ktoś wie czy to one kolidują? w gl.h Line 1031: GLAPI void APIENTRY glDepthRange( GLclampd near_val, GLclampd far_val ); w glu.h Line 257: GLAPI void APIENTRY gluPerspective( GLdouble fovy, GLdouble aspect, GLdouble zNear, GLdouble zFar ); To tylko kilka linii. |
|
hubr Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-21 19:53:31 Dodałem #include <gl/gl.h>, nic to nie zmieniło. Wyczytałem, także, by dodać bibliotekę string, również bez zmian.
Temat do zamknięcia, zmieniłem nazwy far i near na np. abc i efg, wszystko się kompiluje i działa. |
|
« 1 » |