C++ efekty, więc jaka biblioteka?
Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-25 23:05
sino Temat założony przez niniejszego użytkownika |
C++ efekty, więc jaka biblioteka? » 2013-01-25 17:49:14 Witam wszystkich, iż jest to mój pierwszy post na forum, ale nie pierwsza wizyta w serwisie. :) Kurs WinAPI jest znakomity, nauka z taką pomocą sprawia wielką przyjemność!
Do tematu. Planuje napisać Aplikację wykorzystującą coś w rodzaju funkcji darg&drop. Ma to działać podobnie jak pulpit - podnosimy niechciany plik i upuszczamy go do kosza, a ten zmienia swoją ikonkę. Jak wszystkie elementy będą już w środku, można je "unicestwić".
Szperałem w internecie dosyć długo i jedyne co wydało mi sie pokrewne, na czym mógłbym nabrać trochę obeznania to gra 2D warcaby.
http://www.cplusplus.com/articles/486AC542/ W tym przypadku została wykorzystana biblioteka SFML.
Nie wiem czy jest to dobry wybór, może jest coś łatwiejszego. Moja wiedza kończy sie na czystym konsolowym c++ i jakimś zrozumieniu WinAPI... Zależy mi na czasie, muszę dosyć szybko napisać tą aplikację, a szczerze mówiąc - nawet nie wiem jak zacząć. |
|
DejaVu |
» 2013-01-25 17:52:50 Pisanie gry z czystym WinAPI ma raczej niewiele wspólnego. Pisanie czegokolwiek w czystym WinAPI to udręka, więc... przemyśl czy aby na pewno dobrze dobrałeś technologię do zamierzonego celu. |
|
sino Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-25 18:01:24 Wraz z kolejnymi lekcjami też dochodziłem do tego wniosku. Tyle że celem nie jest napisanie gry, a aplikacji przyjaznej użytkownikowi z nieco podobnymi funkcjami do tych wykorzystywanych w grach. |
|
unimator |
» 2013-01-25 20:24:44 Z bibliotek zewnętrznych potrzebujesz jedynie czegoś co wczyta/narysuje jakąś tam bitmapę (ikona czy co tam chcesz przenosić) oraz coś co obsłuży mysz (chyba każda biblioteka graficzna ma coś takiego a jak nie ma to można użyć jakiejś zewnętrznej). A co do samego przenoszenia poszczególnych ikon to można to napisać samemu. Jeśli to program typowo okienkowy to możesz poszukać czegoś na ten temat w MSDN. Winapi raczej ma coś do obsługi drag&drop bo na tej zasadzie działają chociażby karty w przeglądarkach. |
|
DejaVu |
» 2013-01-25 20:42:56 W ciągu ostatniego tygodnia/dwóch był temat poświęcony drag&drop, gdzie padały nazwy funkcji z WinAPI jakie można do tego celu wykorzystać. |
|
sino Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2013-01-25 22:35:15 Problem tkwi w tym że nigdzie nie mogę znaleźć dobrego wytłumaczenia jak napisać taką funkcje drag&drop, albo przynajmniej pojedynczych funkcji które nadawały by sie do symulowania owego. Geniuszem programowania też nie jestem żeby se opracować wszystko samemu, uczę sie dopiero - "poziom piwnica"... A podążając za stwierdzeniem, że z waszych tutków wiedza wchodzi najlepiej, pomyślałem że może tu będzie ktoś na tyle życzliwy aby mi pomóc.
Rozumiem że: - potrzeba coś na zasadzie array1[x][y] z którego można podnieść ikone i array2[x][y] gdzie można ją upuścić - ikona musi sie znaleźć w array1 - na WM_LBUTTONDOWN w jakiś sposób "przykleić" ikonkę i "odkleić" na WM_LBUTTONUP - to wzsystko w funkcji sprawdzającej położenie takiego pakietu (kursor i ikonka), jeśli wykracza za jakąś granice w oknie głównym - break;
- "przyklejenie" by działało na zasadzie ikonka_pozycja = WM_MOUSEMOVE (?)
Mógłbym skorzystać z łatwiejszego sposobu. Np. SFML wygląda na dosyć łatwą bibliotekę w obsłudze, ale nie dosyć że nie jestem jakoś przekonany do zabawy z bibliotekami pisanymi z myślą o grach, to mój client Code::Blocks wariuje przy kompilacji funkcji sf.
PS: Nie chcę wrzucać żadnych plików do mojego programu. Więc proszę was, na widok WM_DROPFILES po raz kolejny rzygać mi sie chce. |
|
DejaVu |
» 2013-01-25 23:05:06 Bo w WinAPI tak właśnie wygląda pisanie różnych 'fajerwerków'. n-dziesiąt linii kodu, by zrealizować jedną prostą rzecz. Dlatego biblioteki typu Qt, czy też GTK+ mają takie duże zainteresowanie. |
|
« 1 » |