Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

C++ efekty, więc jaka biblioteka?

Ostatnio zmodyfikowano 2013-01-25 23:05
Autor Wiadomość
sino
Temat założony przez niniejszego użytkownika
C++ efekty, więc jaka biblioteka?
» 2013-01-25 17:49:14
Witam wszystkich, iż jest to mój pierwszy post na forum, ale nie pierwsza wizyta w serwisie. :)
Kurs WinAPI jest znakomity, nauka z taką pomocą sprawia wielką przyjemność!

Do tematu.
Planuje napisać Aplikację wykorzystującą coś w rodzaju funkcji darg&drop.
Ma to działać podobnie jak pulpit - podnosimy niechciany plik i upuszczamy go do kosza,
a ten zmienia swoją ikonkę. Jak wszystkie elementy będą już w środku, można je "unicestwić".

Szperałem w internecie dosyć długo i jedyne co wydało mi sie pokrewne,
na czym mógłbym nabrać trochę obeznania to gra 2D warcaby.

http://www.cplusplus.com/articles/486AC542/
W tym przypadku została wykorzystana biblioteka SFML.

Nie wiem czy jest to dobry wybór, może jest coś łatwiejszego.
Moja wiedza kończy sie na czystym konsolowym c++ i jakimś zrozumieniu WinAPI...
Zależy mi na czasie, muszę dosyć szybko napisać tą aplikację, a szczerze mówiąc - nawet nie wiem jak zacząć.
P-74990
DejaVu
» 2013-01-25 17:52:50
Pisanie gry z czystym WinAPI ma raczej niewiele wspólnego. Pisanie czegokolwiek w czystym WinAPI to udręka, więc... przemyśl czy aby na pewno dobrze dobrałeś technologię do zamierzonego celu.
P-74992
sino
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-25 18:01:24
Wraz z kolejnymi lekcjami też dochodziłem do tego wniosku.
Tyle że celem nie jest napisanie gry,
a aplikacji przyjaznej użytkownikowi z nieco podobnymi funkcjami do tych wykorzystywanych w grach.
P-74994
unimator
» 2013-01-25 20:24:44
Z bibliotek zewnętrznych potrzebujesz jedynie czegoś co wczyta/narysuje jakąś tam bitmapę (ikona czy co tam chcesz przenosić) oraz coś co obsłuży mysz (chyba każda biblioteka graficzna ma coś takiego a jak nie ma to można użyć jakiejś zewnętrznej). A co do samego przenoszenia poszczególnych ikon to można to napisać samemu. Jeśli to program typowo okienkowy to możesz poszukać czegoś na ten temat w MSDN. Winapi raczej ma coś do obsługi drag&drop bo na tej zasadzie działają chociażby karty w przeglądarkach.
P-75001
DejaVu
» 2013-01-25 20:42:56
W ciągu ostatniego tygodnia/dwóch był temat poświęcony drag&drop, gdzie padały nazwy funkcji z WinAPI jakie można do tego celu wykorzystać.
P-75004
sino
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-25 22:35:15
Problem tkwi w tym że nigdzie nie mogę znaleźć dobrego wytłumaczenia jak napisać taką funkcje drag&drop,
albo przynajmniej pojedynczych funkcji które nadawały by sie do symulowania owego.
Geniuszem programowania też nie jestem żeby se opracować wszystko samemu, uczę sie dopiero - "poziom piwnica"...
A podążając za stwierdzeniem, że z waszych tutków wiedza wchodzi najlepiej,
pomyślałem że może tu będzie ktoś na tyle życzliwy aby mi pomóc.

Rozumiem że:
- potrzeba coś na zasadzie array1[x][y] z którego można podnieść ikone i array2[x][y] gdzie można ją upuścić
- ikona musi sie znaleźć w array1
- na WM_LBUTTONDOWN w jakiś sposób "przykleić" ikonkę i "odkleić" na WM_LBUTTONUP
- to wzsystko w funkcji sprawdzającej położenie takiego pakietu (kursor i ikonka),
  jeśli wykracza za jakąś granice w oknie głównym - break;

- "przyklejenie" by działało na zasadzie ikonka_pozycja = WM_MOUSEMOVE (?)

Mógłbym skorzystać z łatwiejszego sposobu. Np. SFML wygląda na dosyć łatwą bibliotekę w obsłudze,
ale nie dosyć że nie jestem jakoś przekonany do zabawy z bibliotekami pisanymi z myślą o grach,
to mój client Code::Blocks wariuje przy kompilacji funkcji sf.

PS: Nie chcę wrzucać żadnych plików do mojego programu.
Więc proszę was, na widok WM_DROPFILES po raz kolejny rzygać mi sie chce.
P-75020
DejaVu
» 2013-01-25 23:05:06
Bo w WinAPI tak właśnie wygląda pisanie różnych 'fajerwerków'. n-dziesiąt linii kodu, by zrealizować jedną prostą rzecz. Dlatego biblioteki typu Qt, czy też GTK+ mają takie duże zainteresowanie.
P-75023
« 1 »
  Strona 1 z 1