Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] ukrywanie wczytywanych plików graficznych

Ostatnio zmodyfikowano 2013-07-05 19:37
Autor Wiadomość
Nekronomik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[Allegro 5] ukrywanie wczytywanych plików graficznych
» 2013-01-28 16:40:36
Wiem że w allegro 4 jest taka możliwość ukrywania grafiki , ale czy w allegro 5 jest ?
P-75235
SeaMonster131
» 2013-01-28 17:17:01
Co rozumiesz przez ukrywanie grafiki?

C/C++
bool pokazGrafike = true;

if( pokazGrafike )
     draw_sth();

? :D
P-75237
Nekronomik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-01-28 17:22:10
Chodzi mi oto żeby inny użytkownik nie mógł mieć dostępu do grafiki tzn żeby nic nie mógł dorysować tam gdzie jest zapisana grafika.
P-75239
pekfos
» 2013-01-28 19:25:55
Zaszyfruj plik, wczytaj ręcznie w surowej postaci i załaduj do allegro z pamięci.

Lub użyj gotowych rozwiązań, np biblioteki zlib.
P-75248
Nekronomik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-06-29 23:21:30
A jak właśnie to załadować do pamięci allegro ? Wiem że muszę mieć kod obrazka np png zapisany w tablicy char, wyczytałem coś o   al_fopen , al_load_bitmap_f i al_open_memfile lecz nie wiem jak to wszystko ze sobą połaczyć.
P-86589
DejaVu
» 2013-07-01 02:35:50
1. spakuj plik z grafiką.
2. wczytaj plik z grafiką do std::vector<char>.
3. rozpakuj plik z grafiką zapisany w std::vector<char> => wynik zapisz do innego std::vector<char>.
4. podaj nowo uzyskany vector do funkcji al_open_memfile.
5. tekstura została wczytana.

Alternatywna metoda to wrzucenie grafik jako resource (pliki z grafiką są wciągane do pliku exe).
P-86690
Nekronomik
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-07-01 14:49:53
Na vectorach się nie znam,wiec zrobiłem to tak :
C/C++
ALLEGRO_BITMAP * OB2 = 0;
unsigned char default_img[ 125 ] = "‰PNG  IHDR         r¶ $   sRGB ®Îé   gAMA  ±Ź üa   pHYs    Â(J€   IDATWcř ˙AÄ˙˙˙ UĹů®vm©    IEND®B`‚";
ALLEGRO_FILE * file = al_open_memfile( default_img, sizeof( default_img ), "rw" );
OB2 = al_load_bitmap_f( file, ".png" );
al_draw_bitmap( OB2, 10, 10, 0 );
Wszystko ładnie się kompiluje ale obrazek się nie pokazuje i nie wiem czemu.
P-86722
pekfos
» 2013-07-01 15:25:58
Sprawdź ten obraz;
C/C++
unsigned char default_img[ 164 ] = {
    0x89, 0x50, 0x4E, 0x47, 0x0D, 0x0A, 0x1A, 0x0A, 0x00, 0x00, 0x00, 0x0D,
    0x49, 0x48, 0x44, 0x52, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1C,
    0x08, 0x06, 0x00, 0x00, 0x00, 0x72, 0x0D, 0xDF, 0x94, 0x00, 0x00, 0x00,
    0x01, 0x73, 0x52, 0x47, 0x42, 0x00, 0xAE, 0xCE, 0x1C, 0xE9, 0x00, 0x00,
    0x00, 0x04, 0x67, 0x41, 0x4D, 0x41, 0x00, 0x00, 0xB1, 0x8F, 0x0B, 0xFC,
    0x61, 0x05, 0x00, 0x00, 0x00, 0x09, 0x70, 0x48, 0x59, 0x73, 0x00, 0x00,
    0x0E, 0xC4, 0x00, 0x00, 0x0E, 0xC4, 0x01, 0x95, 0x2B, 0x0E, 0x1B, 0x00,
    0x00, 0x00, 0x39, 0x49, 0x44, 0x41, 0x54, 0x48, 0x4B, 0xED, 0xCD, 0x31,
    0x11, 0x00, 0x20, 0x10, 0xC4, 0xC0, 0x03, 0x29, 0xE8, 0xC1, 0x2C, 0x0A,
    0xF9, 0x06, 0x09, 0x99, 0x2F, 0x98, 0x6C, 0x93, 0x32, 0x63, 0x9D, 0x7D,
    0xD3, 0x68, 0xBE, 0xB6, 0x71, 0x88, 0x73, 0x88, 0x73, 0x88, 0x73, 0x88,
    0x73, 0x88, 0x73, 0x88, 0x73, 0x88, 0x73, 0x88, 0xFB, 0x7D, 0x98, 0x14,
    0x8C, 0x65, 0x02, 0x56, 0x4A, 0xFC, 0x41, 0x2C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00,
    0x49, 0x45, 0x4E, 0x44, 0xAE, 0x42, 0x60, 0x82
};
P-86725
« 1 » 2 3 4 5
  Strona 1 z 5 Następna strona