« Kurs Allegro 4.x, C++, kurs »
Biblioteka do tworzenia prostych gier 2D. (kurs)
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!

Kurs Allegro 4.x, C++

[kurs] Biblioteka do tworzenia prostych gier 2D.

Opis szczegółowy

Allegro jest to biblioteka wykorzystywana do tworzenia gier 2D. Zaletą tej biblioteki jest dostęp do pełnego źródła biblioteki, przenośność na wiele systemów operacyjnych oraz cena - jest darmowa.

Kurs ten koncentruje się na wszystkich ważniejszych możliwościach, jakie oferowane są przez tą bibliotekę - od obsługi grafiki poprzez dźwięk jak i sterowanie za pomocą różnych urządzeń wejściowych (takich jak mysz czy klawiatura) oraz innych przydatnych funkcjach wykorzystywanych przy programowaniu gier.

Dodatkowe informacje

Uwaga!
Biblioteka Allegro w wersji 4.4 jest przestarzałą technologią i odradza się korzystania z niej w nowo powstających projektach. Biblioteka w wersji 4.4 nie posiada wsparcia sprzętowego karty graficznej. Brak wsparcia sprzętowego karty graficznej wpływa negatywnie zarówno na szybkość działania aplikacji jak również na jakość grafiki na której wykonuje się operacje skalowania czy też obrotów.

Zagadnienia powiązane

Kursy
Kurs Allegro 4.x GUI, C++Kurs tworzenia GUI za pomocą biblioteki Allegro. (kurs)
Poprzedni dokumentNastępny dokument
To jest pierwszy dokument.
Nie ma poprzedniego dokumentu.
Instalacja Allegro

Wykaz elementów dowiązanych

Rozdział 1. Opis instalacji biblioteki Allegro.
2. Wstęp (lekcja)
Rozdział 2. Omówienie zastosowania biblioteki allegro.
Rozdział 3. Budowa aplikacji opartej o bibliotekę Allegro i podstawowe funkcje biblioteki.
4. Prymitywy (lekcja)
Rozdział 4. Podstawowe figury geometryczne.
5. Bitmapy (lekcja)
Rozdział 5. Tworzenie bitmapy i praca z bitmapą.
Rozdział 6. Wczytywanie i zapisywanie bitmap.
7. Klawiatura (lekcja)
Rozdział 7. Obsługa klawiszy.
Rozdział 8. Wyeliminowanie problemu migającego ekranu.
9. Timery (lekcja)
Rozdział 9. Wywoływanie zadania co określony czas.
10. Animacja (lekcja)
Rozdział 10. Tworzenie animacji ludzika w grze.
11. Dźwięk (lekcja)
Rozdział 11. Obsługa dźwięku w Allegro.
12. Myszka (lekcja)
Rozdział 12. Obsługa myszki.
Biblioteka AllegroPNG.