« Kurs Allegro 5.x, C++, kurs »
Allegro 5 jest biblioteką do tworzenia wydajnych gier 2D. Biblioteka dostarcza interfejs zgodny z językiem C, z którego można swobodnie korzystać w języku C++. (kurs)
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Autor: Michał Kozakiewicz (michal3)

Kurs Allegro 5.x, C++

[kurs] Allegro 5 jest biblioteką do tworzenia wydajnych gier 2D. Biblioteka dostarcza interfejs zgodny z językiem C, z którego można swobodnie korzystać w języku C++.

Do czego służy biblioteka Allegro 5?

Biblioteka ta głównie powstała aby programować gry komputerowe 2D, możliwe jest również z jej użyciem tworzenie normalnych programów komputerowych. Nie jest to silnik gry, lecz biblioteka graficzna która posiada wiele możliwości. Pozwala nam między innymi na tworzenie wielu okien, interakcje z użytkownikiem poprzez klawiaturę, myszkę czy joystick, obsługę plików konfiguracyjnych, tworzenie obrazów, odtwarzanie dźwięków i wiele innych.

Czemu warto używać tej biblioteki?

Biblioteki tej warto używać ponieważ jest ona prosta w obyciu, łatwo i szybko można stworzyć swój cel. Posiada otwarty kod źródłowy. Posiada bogatą dokumentacje z której łatwo się korzysta. Jest przenośna pomiędzy rodzinami systemów takich jak Windows, Linux, Mac OSX, iPhone oraz Android. Wspiera niskopoziomowe operacje OpenGL oraz Direct3D, nagrywanie audio, wczytywanie zewnętrznych czcionek, odtwarzanie plików wideo, shadery i wiele innych bardzo przydatnych rzeczy.

Oficjalne dokumenty

Główna strona biblioteki: liballeg.org
Dokumentacja w języku angielskim: Allegro 5 reference manual
Pliki źródłowe: Allegro 5 GitHub Repository
Poprzedni dokumentNastępny dokument
To jest pierwszy dokument.
Nie ma poprzedniego dokumentu.
Instalacja i konfiguracja

Instalacja i konfiguracja

Rozdział 1. Instalacja biblioteki Allegro 5 na Windowsie.
Rozdział 2. Instalacja biblioteki Allegro 5 na Linuxie.

Podstawy