« Kurs SDL, C++, kurs »
Biblioteka do tworzenia gier 2D. (kurs)
Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się!
Tłumaczenie: Piotr Szawdyński
Tekst źródłowy: www.libsdl.org (angielski)

Kurs SDL, C++

[kurs] Biblioteka do tworzenia gier 2D.

Opis szczegółowy

Simple DirectMedia Layer jest wieloplatformową biblioteką zaprojektowaną tak, by umożliwiać dostęp niskiego poziomu do dźwięku, klawiatury, myszy, joystick'a, sprzętowej obsługi 3D poprzez OpenGL i bufor video 2D. Biblioteka jest używana przez odtwarzacze MPEG, emulatory i wiele popularnych gier.

SDL wspiera systemy operacyjne takie jak: Linux, Windows, Windows CE, BeOS, MacOS, Mac OS X, FreeBSD, NetBSD, OpenBSD, BSD/OS, Solaris, IRIX i QNX. Kod posiada również wsparcie dla AmigaOS, Dreamcast, Atari, AIX, OSF/Tru64, RISC OS, SymbianOS i OS/2, jednak nie są one oficjalnie wspierane.

Biblioteka SDL jest napisana w C, ale działa także z C++ i posiada ona również swoje implementacje w kilku innych językach, włączając w to języki takie jak: Ada, C#, D, Eiffel, Erlang, Euphoria, Guile, Haskell, Java, Lisp, Lua, ML, Objective C, Pascal, Perl, PHP, Pike, Pliant, Python, Ruby, Smalltalk i Tcl.

SDL jest rozpowszechniany na licencji GNU LGPL w wersji 2. Licencja ta pozwala Ci na używanie biblioteki SDL za darmo w komercyjnych programach tak długo, dopóki linkujesz ją dynamicznie.

Wykaz elementów dowiązanych

1. Wstęp (lekcja)
Rozdział 1. Czego będzie dotyczył kurs i rekomendacja środowiska programistycznego Visual C++.
2. Instalacja (lekcja)
Rozdział 2. Opis instalacji biblioteki SDL dla Visual C++.
Rozdział 3. Zapoznanie się z biblioteką SDL i jej podstawowymi funkcjami.
Rozdział 4. Wczytywanie i wyświetlanie grafiki 2D.
Rozdział 5. Wyświetlanie fragmentu sprite'a.
Rozdział 6. Obsługa zdarzeń.
Rozdział 7. Omówienie obsługi klawiatury i przykład sterowania obiektem.
Rozdział 8. Podstawy obsługi myszki.