Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Najlepsza biblioteka do gier 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2013-03-15 21:53
Autor Wiadomość
megatron
» 2013-02-23 11:09:19
Według mnie nie
ale decyzja należy do @kolosemanoa
niech sam stwierdzi w czym mu lepiej
P-76767
RazzorFlame
» 2013-02-23 11:22:35
@DejaVu ja jestem Tobie i innym użytkownikom którzy mnie sprowadzili ze złej drogi (drogi SDL) wdzięczny, i moim zdaniem i myślę że większość osób to potwierdzi (chociaż trochę zwątpiłem po przeczytaniu postów @UP) że SFML jest królem bibliotek 2D. Nie wliczając oczywiście Direct2D ale on nie jest przenośny na inne platformy. Proszę Was nie bądźcie głupi, tak jak ja byłem pod tym względem: JEŚLI CHCECIE PROGRAMOWAĆ W SDL ALBO ALLEGRO TO PRZERZUĆCIE SIĘ Z C++ NA C BO BEZSENSU JEST PROGRAMOWANIE W CZYMŚ CO W OGÓLE NIE JEST OBIEKTOWE (bezsensowne w C++, w C nie).
P-76769
DejaVu
» 2013-02-23 11:42:27
Na pewno SFML jest przyzwoicie zaprojektowaną biblioteką i standardowe narzędzia są wygodne w użyciu. Wymusza również potrzebę zgłębiania tajników C++ takich jak dziedziczenie, wirtualizm, sens używania referencji oraz przy okazji uczy również programistę jak działa std::vector no i zmusza do eksperymentowania z projektowaniem aplikacji, a nie pisaniu kodu na hurra. Problem w tym, że osoby, które chcą pisać gry nie rozumieją większości wymienionych zagadnień przez co szukają prostszych technologicznie bibliotek typu Allegro5.
P-76772
kolosemanoa
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-23 12:30:32
Dzięki, czyli jak szukam trudniejszych bibliotek to SFML a trochę łatwiejszych to Allegro?
P-76775
SeaMonster131
» 2013-02-23 13:03:44
Na pewno SFML jest przyzwoicie zaprojektowaną biblioteką i standardowe narzędzia są wygodne w użyciu.
Po tego typu tematach świetnie to widać: [SFML] Klasa VertexArray ;)

[...]Problem w tym, że osoby, które chcą pisać gry nie rozumieją większości wymienionych zagadnień przez co szukają prostszych technologicznie bibliotek typu Allegro5.
Tutaj poniekąd się zgodzę, ale mimo że Allegro5 nie jest obiektowe jak SFML, to jest ono dobrze napisane i przemyślane. Łatwo można napisać aplikację, przy czym Allegro5 wydajnością i możliwościami porównywalne jest do SFML.
P-76777
DejaVu
» 2013-02-23 13:12:06
@up: niestety biblioteka doskonała nie jest, ale funkcjonalność przekształcania wierzchołków na scenie nie należy (niestety) do standardowych operacji. Chcesz wyświetlić sprajta, masz do tego narzędzie. Chcesz go obrócić - również masz narzędzie. Chcesz wyświetlić tekst - masz do tego narzędzie. Chcesz zrobić coś 'niestandardowego' i zaczynają się wówczas schody. W Allegro też te schody są, ale nie patrzysz na ten problem w ten sposób.
P-76779
Savail
» 2013-02-23 13:15:58
Zależy co autor tematu rozumie po przez "najlepszą". Nie wiem czemu tak rzadko się wspomina na tym forum o 2 najpopularniejszych bibliotekach ^^. Ogólnie powszechnie uznawane jest, że najlepszymi bibliotekami 2d/3d na windows jest DirectX a wieloplatformową OpenGL :). Można mówić, że nie są to dobre biblioteki dla początkujących(z powodu ich złożoności) ale na pewno mają największe możliwości. Jeśli chce się czegoś nauczyć to wszystko zależy tak naprawdę od chęci i motywacji oraz umiejętności szukania w google :p. Ja sam zaczynałem od SDL + OpenGL ale to bardzo złe połączenie. Po jakimś czasie przeniosłem się na czystego DirectX i nie narzekam. Nie mogę się tylko doczekać, aż skończę projekt swojej gry 2d i zacznę uczyć się DirectX 3d :P
P-76780
DejaVu
» 2013-02-23 13:18:23
W kontekście SFML-a nie trzeba wspominać o tych bibliotekach, bowiem SFML używa OpenGL-a. Niskopoziomowa praca z OpenGL-em jest nieefektywna. Używając biblioteki SFML piszesz jedną/dwie linijki do wyświetlenia obróconej tekstury. W czystym OpenGL-u musiałbyś napisać tych linijek 10 lub więcej oraz całą masę kodu musiałbyś napisać do wczytywania tekstury.
P-76781
1 « 2 » 3 4 5
Poprzednia strona Strona 2 z 5 Następna strona