Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

DirectX - dyskusje

Ostatnio zmodyfikowano 2009-11-04 19:33
Autor Wiadomość
DejaVu
» 2009-11-02 22:11:57
Cóż... chcesz się uczyć DirectX'a to się ucz.
DirectX SDK
P-11252
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 16:27:50
Czy DirectX to zła biblioteka że tak mi ją odradzacie? xD
P-11276
DejaVu
» 2009-11-04 16:46:53
Jeśli Twoją pracą jest rozwijanie projektu z użyciem DirectX - luz. Jednak jeśli będziesz chciał zrealizować jakiś projekt własny to jesteś skazany na niepowodzenie. No ale przynajmniej ja tak uważam.
P-11278
Elaine
» 2009-11-04 16:47:08
Jest stworzona przez Microsoft, niektórym to wystarczy.
P-11279
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 17:51:32
Cóż znaczy "własny"...przecież ... powiedzmy... Blizzard pracuje również na bibliotece DirectX...a ich gry to jedne z najlepszych...
P-11280
DejaVu
» 2009-11-04 18:03:46
Firma Blizzard istnieje X>=10 lat i ma N>=6 programistów. Każdy z N programistów ma K>=2 lat doświadczenia. Dodatkowo mają prawdopodobnie osoby zespół zajmujący się samym silnikiem graficznym, drugi zespół zajmujący się innymi komponentami (np. sieciowymi) i trzeci zespół rozwijący daną grę. Zresztą... czy ja w którymś miejscu napisałem, że DirectX jest zły? :)

/edit:
Do powyższych założeń dodajmy: proces produkcji jedej gry trwa jeden rok. Jeden miesiąc pracy pracownika = 168h. Pracownikowi przysługuje miesiąc urlopu w roku. Tak więc jeden pracownik w ciągu roku przepracuje 1848h nad projektem. Programistów w zespole mają minimum 6, więc łączny czas pracy programistów nad projektem wyniósł 11088h. Zakładając, że jest to optymistyczny scenariusz (dotyczy ilości osób, że jest taka mała) to pisząc grę taką jak Blizzard zajmie Ci to zaledwie 6 lat i nie będziesz miał nawet grafiki do gry. Koszt produkcji takiej gry zapewne szacuje się w kwocie od 300 do 500 tysięcy euro na samych programistów.

/edit2:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Blizzard_Entertainment
Informacje po prawej jakie znajdziesz to:
1) zartudnienie: ponad 2700 osób
2) dochód roczny (czyli zysk na czysto po opłaceniu wszystkiego i wszystkich): 1,6 miliarda dolarów.

/edit3:
Zakładając, że 10% tych osób to sztab produkcyjny, tj. graficy i programiści to wychodzi, że Blizzard Entertainment ma zaledwie 270 pracowników produkcyjnych, z czego połowa to programiści i połowa to graficy. Innymi słowy 135 dobrze opłaconych programistów, z czego połowa to zapewne studenci pracujący za śmieszne pieniądze, więc tak czy inaczej 67 etatowych programistów mają.
P-11281
Orpis
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2009-11-04 18:23:45
posłuchaj...ja nie chce napisać jakiegoś bestsellera...przynajmniej na razie... chciałem stworzyć sobie grę...napisać najprostszy silnik...zrobić jakąś grafikę (bo umiem...) kilka animacji...i to WSZYSTKO...na razie chce dowartościować siebie...chciałbym prędzej żebyś mi troszkę pomógł :) Np. może jakiś tutorial o tworzeniu silnika w DirectX...żeby była prosta gra...bo zniechęcania to ja się nasłuchałem...ale wiem jedno: Programista nie powinien się poddawać .. dlatego napisałem tego posta i proszę o pomoc...
P-11282
DejaVu
» 2009-11-04 18:26:49
Chciałeś zainstalować SDL'a i zainstalowałeś. Zacznij pracować na początek z jakimś istniejącym silnikiem. Będziesz mógł pouczyć się algorytmów różnych bez jakich gra nie będzie istniała. Odejdzie Ci cały problem organizacji modeli, tekstur, świateł itp. ponieważ silnik graficzny taki jak Ogre 3D czy też SDL Ci to zapewni.

/edit:
Nawiasem mówiąc Ogre3D wspiera zarówno OpenGL jak i DirectX. Projekt jest open source'owy i możesz sobie zobaczyć jak wygląda profesjonalny silnik graficzny i ile kodu on zajmuje. Nawet jeśli Ty chciałbyś zrobić 1% tego co jest w Ogre 3D pisząc własną grę... to po prostu nie będziesz się zajmował niczym innym jak silnikiem graficznym. Twoim celem jest napisanie jakieś prostej gry, więc wykorzystaj narzędzia, które już masz i to za darmo. Nie trzeba na nowo koła wynajdywać.
P-11283
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona