Książka o programowaniu gier 2D
Ostatnio zmodyfikowano 2016-03-21 20:00
pekfos |
» 2015-04-07 20:28:02 Kolega chce o projektowaniu gier, nie samym pisaniu w C++. |
On chce o projektowaniu gry i pisaniu wszystkiego, co w tej grze jest. To temat na 50 książek, a nie jedną. Mi to pachnie brakiem umiejętności wykorzystania własnej wiedzy - chce książki-gotowca, zamiast korzystać z tego, co już ma. Żeby było tam pokazane jak to wszystko zrobić, np. fizyka, bo jak chciałem zrobić prostą fizykę skoku, to nie miałem zielonego pojęcia jak się za to zabrać |
I zrobiłeś cokolwiek, poza stwierdzeniem że nie masz pojęcia..? Prosty skok jest trywialny, to przepisanie paru podstawowych wzorów, z fizyki z gimnazjum, do C++. Właśnie zastanawiałem się nad Perełkami programowania gier. Jak nie znajdę jakiejś dobrej książki o 2D, to zabiorę się za tą. |
Jeśli mam rację z powyższym, to kiepski wybór, jak prawie każda inna książka. |
|
Ender |
» 2016-03-21 20:00:28 Ja polecam "Programowanie gier kompendium" wydawnictwa Helion. Zanim kupisz przejrzyj. Książka tłumaczy jak stworzyć projekt scenariusza (co uwzględnić), później tłumaczy podstawy C++, do tego informacje, które znajdziesz na forum i na początek powinno wystarczyć. Książkę mam i jestem z niej zadowolony. Podstawowy warunek to czas na naukę i konsekwencja w działaniu, będziesz robił przerwy (bo coś tam, będziesz stał w miejscu lub robił minimalne postępy). |
|
1 « 2 » |