Trudne wyzwania czy normalne zadania - nauka programowania
Ostatnio zmodyfikowano 2017-01-22 10:06
latajacaryba Temat założony przez niniejszego użytkownika |
Trudne wyzwania czy normalne zadania - nauka programowania » 2017-01-22 02:10:52 Witam. Tytuł jest jaki jest, ale nic innego nie wymyśliłem (+ się rymuje :)) Chciałem się zapytać doświadczonych programistów, czy jest dobra pewna praktyka. Oto zarys sytuacji: Ostatnio (5 minut temu) widziałem na forum temat niejakiego (chyba się nie obrazi, że podam jego nazwę) r00ta. Oto treść jego zadania: otrzymałem zadanie, by napisać program w c++, który będzie zaczytywał dane (jest ich sporo i są porozdzielane np. znakami interpunkcyjnymi czyt. :, ;, itp.) Po zaczytaniu ma je wrzucić to tablicy, a następnie ma go pokazać na wykresie. Dodatkową opcją, ma być funkcja : po najechaniu myszką na dany punkt wykresu ma pokazywać informację o danych. |
No więc tak wygląda zadanie dla osoby, która jeszcze nie zna wskaźników Na Vectory, wsk i strinstreamy będzie jeszcze czas - to jest w dalszym etapie nauczania. |
I teraz pytanie: Czy takie "wyzwania" są dobre? Bo spotykam się z tym już któryś raz i zastanawiam się, czy to właściwe. R00t z tego co widziałem raczej nie zna klas, a byłoby mu o wiele łatwiej stworzyć klasę class Pomiary { int pomiar_a double pomiar_b; string pomiar_c };
Zamiast tworzyć 3 tablice mam zamiar stworzyc jednak 3 rozne tablice 2 wymiarowe bo są 3 typy danych : tablica data tablica pomiary temp tablica pomiary e.
|
Tak więc czy takie zadania są dobre? Czy nie lepiej byłoby zaznajomić taką osobę z tablicami czy chociażby dynamiczną alokacją pamięci? Bo nie mam pojęcia jak KTOKOLWIEK niesłyszący nic o klasach miałby rozumieć działanie WinApi, czy QT (a to jest niezbędne z racji że ma to być interaktywny wykres). Dlatego ostateczne pytanie brzmi: Czy warto stawiać sobie zadania "na wyrost". Z jednej strony poznajemy nowe funkcje biblioteczne (potrzebuje zrobić sobie to i tamto. Wygoogluje więc frazę "jak zrobić ... w c++.". Oho, jakaś funkcja biblioteki X. Użyje jej.). Ale z drugiej strony... no, to już przedstawiłem wyżej. Zapraszam do dyskusji :) PS. nie wiem czy ktokolwiek odniósł takie wrażenie, ale całkowicie NIE szydze i nie umniejszam umiejętności R00ta. Każdy zaczynał, ja też jestem początkujący, po prostu jego temat był dobrym przykładem do rozpoczęcia dyskusji, która od dawna chodziła mi po głowie. |
|
karambaHZP |
» 2017-01-22 10:01:44 Stawianie sobie zadań na wyrost zmusza do wyszukiwania coraz trudniejszych rozwiązań. Ważne, aby zadanie nie było zbyt trudne i nie zafiksować się na jednym problemie, bo można zniechęcić się brakiem postępów. Kwestia poziomu trudności wyzwań jest już sprawą indywidualną. |
|
DejaVu |
» 2017-01-22 10:06:16 Moją odpowiedź masz tu: http://cpp0x.pl/kursy/Kurs-C++/Poziom-4/Przeczytalem-kurs-C++-co-dalej/327A co do spoj-a lub innych zadań - to jest ciekawy obszar to samodzielnego wymyślania rozwiązań i do dowiadywania się jakie istnieją algorytmy do rozwiązywania problemów. SPOJ-owe zadania raczej traktowałbym w formie rozwijania kreatywności, a właściwa praktyka programowania to tworzenie własnych, małych projektów i rozwiązywanie problemów projektowych + pogłębianie wiedzy gdy się napotka problemy. |
|
« 1 » |