[SFML]Snake porada
Ostatnio zmodyfikowano 2011-10-29 20:49
m4tx |
» 2011-10-29 15:57:54 Postępuj w myśl zasady: Keep It Simple, Stupid!Może rozwinę chodziło mi głównie o to czy np wyświetlanie obiektów na scenie też warto by było napisać w osobnej klasie, np. klasa plansza dziedziczyła by klasę wąż i jabłko |
Może by się taka klasa przydała, ale z tym dziedziczeniem już przesadziłeś... Mógłbyś wtedy wyświetlić tylko 1 jabłko... :P @down Dokładnie... :P No to co? Jak będzie z tym GTA IV? :D |
|
pekfos |
» 2011-10-29 16:04:42 Dziwny temat. Wygląda tak jakbyś nie umiał zastosować swojej wiedzy! Napisz na kartce założenia projektu i pomyśl nad odpowiednią strukturą programu a nie lecisz na forum z tematem "jak ma wyglądać kod Snake'a?" |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-29 16:06:11 Zabawna jest jedna rzecz jakby ktoś konkretnie odpowiedział na moje pytanie czyli z góry powiedział zrób klasy takie i takie to bym pewnie go też posłuchał ;p
p.s pekfos chyba masz racje ;p |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-29 18:34:27 Miałem nie pisać, ale ciekawa rzecz mi przyszłą do głowy co wy na to gdybym zamiast gry snejka pisał silnik pod snejka :D ? Czy właśnie w taki sposób powinno się pisać gry? I to co napisałem nie jest żadnym odkryciem Ameryki :D ? |
|
DejaVu |
» 2011-10-29 18:51:23 Po prostu zacznij kodować zamiast gdybać. |
|
SeaMonster131 |
» 2011-10-29 19:22:19 yyy.. no właśnie, zacznij kodować a nie... ;p Co to za pytanie wg? :) Wiadomo, pierwsze gry nie są perfect napisane, ale z każdym projektem uczysz się coraz więcej. Pomyśl logicznie... wyświetlanie obiektów na scenie też warto by było napisać w osobnej klasie, np. klasa plansza dziedziczyła by klasę wąż i jabłko |
Dlaczego ta klasa plansza ma dziedziczyć klasę wąż i jabłko? Przecież plansza to całkiem coś innego niż wąż czy jabłko.. Powiązania no mogą być (nie muszą), ale chyba w tym przypadku dziedziczenie to troche głupota... :) Dziedziczenie możesz zastosować np w takim wypadku: masz klasę Player oraz klasę Ludzie. Wtedy klasa Ludzie dziedziczy po Player, nie musi dziedziczyć, ale może ;p Ogólnie, ja tam bym dał klasę węża i jabłka. Klasa wąż odpowiadałaby za węża, a klasa jabłko za jabłka na scenie.. Klasy mapy bym nie zrobił, ale jak kto uważa. Możesz dać też klasę Render, która będzie rysowała wszystkie elementy na scenie. ALE nie musisz - to zależy w jaki sposób zorganizujesz ten kod. Każdy z nas napisze to inaczej, więc nasza pomoc w tym przypadku na nic się nie zda, bo Ty i tak napiszesz po swojemu. Otwórz sobie IDE, napisz w jakimś pliku komentarz wielo-linijkowy, a w nim rozplanuj co i jak :) Z czasem niektóre rzeczy będziesz już sobie wyobrażał w głowie. Ze swojego doświadczenia powiem, że takie większe klasy, odpowiadające za coś innego niż inne klasy lepiej umieszczać w osobnym pliku. Łatwiej szukać błędów, szybciej sie znajduje to czego się szuka ;p Więc podsumowując, każdy programista inaczej napisałby tego snejka, a Ty jesteś tym programistą bądź chcesz nim zostać? To dalej włączaj IDE i pisz! ;> |
|
diego997 Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-10-29 20:49:03 ok Dzięki za wasze podejście (nie głaskacie :)). Napiszę dopiero jak zrobie snejka Cya :) |
|
1 « 2 » |