Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro] Mapa kafelkowa

Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-21 20:44
Autor Wiadomość
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-21 20:33:27
Chyba działa. BO ja poruszam mapą a nie ludkiem i brało mi numer kafelka z samego narożnika :) i po dokładniejszym przetestowaniu wiem, że wyświetla odpowiedni numer kafelka (ale ten z narożnika) i teraz kolejne pytanie jak zrobić, żeby odczytywało kafelek z pozycji ludka a nie z rogu mapy?
BO tak nie działa:
 int RodzajTerenu = map[ mario_y / 50 ][ mario_x / 50 ]; <- nie odczytuje żadnego numerka (ciągle 0)
tylko dopiero jak wpiszę:
int RodzajTerenu = map[ mapa_y / 1 ][ mapa_x / 1 ];
to odczytuje mi dobry numerek ale z narożnika :(
P-46014
SeaMonster131
» 2011-12-21 20:37:56
masz scrollowanie mapy? To musisz dodać tą zmienną (odpowiedzialną za wartość przesunięcia) także do odczytywania pozycji. Tak samo jak do kolizji.
P-46015
Winner
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2011-12-21 20:44:30
Nie wiem za bardzo o co chodzi, tu mam kod odpowiedzialny za wyświetlenie
C/C++
void wys_mape()
{
    int licznik_x, licznik_y;
    for( licznik_x = 0; licznik_x < 16; licznik_x++ )
    {
        for( licznik_y = 0; licznik_y < 10; licznik_y++ )
        {
            blit( teren, bufor,
            ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 50,
            ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 50,
            licznik_x * 50, licznik_y * 50, 50, 50 );
        }
    }
};
 i która zmienną wsiąść?
P-46016
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2