[Allegro] Mapa kafelkowa
Ostatnio zmodyfikowano 2011-12-21 20:44
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-21 20:33:27 Chyba działa. BO ja poruszam mapą a nie ludkiem i brało mi numer kafelka z samego narożnika :) i po dokładniejszym przetestowaniu wiem, że wyświetla odpowiedni numer kafelka (ale ten z narożnika) i teraz kolejne pytanie jak zrobić, żeby odczytywało kafelek z pozycji ludka a nie z rogu mapy? BO tak nie działa: int RodzajTerenu = map[ mario_y / 50 ][ mario_x / 50 ]; <- nie odczytuje żadnego numerka (ciągle 0) tylko dopiero jak wpiszę: int RodzajTerenu = map[ mapa_y / 1 ][ mapa_x / 1 ]; to odczytuje mi dobry numerek ale z narożnika :( |
|
SeaMonster131 |
» 2011-12-21 20:37:56 masz scrollowanie mapy? To musisz dodać tą zmienną (odpowiedzialną za wartość przesunięcia) także do odczytywania pozycji. Tak samo jak do kolizji. |
|
Winner Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2011-12-21 20:44:30 Nie wiem za bardzo o co chodzi, tu mam kod odpowiedzialny za wyświetlenie void wys_mape() { int licznik_x, licznik_y; for( licznik_x = 0; licznik_x < 16; licznik_x++ ) { for( licznik_y = 0; licznik_y < 10; licznik_y++ ) { blit( teren, bufor, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] % 4 ) * 50, ( map[ licznik_y + mapa_y ][ licznik_x + mapa_x ] / 4 ) * 50, licznik_x * 50, licznik_y * 50, 50, 50 ); } } }; i która zmienną wsiąść? |
|
1 « 2 » |