[Allegro] Zapisywanie mapy
Ostatnio zmodyfikowano 2009-02-24 07:43
pekfos |
» 2009-02-23 16:43:49 hmm.. getline wczytuje cały wiersz znaków a nie liczb usuń przecinki z pliku a liczby zastąp znakami static_cast < char >( liczba ) |
|
PhonniX Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-02-23 16:59:10 Nie rozumiem :/ |
|
pekfos |
» 2009-02-23 17:28:30 pisz w pliku cddfsd fdsgsd dsfasf sdfdsf sdfdsf i getline( plik, bufor ); for( int a = 0; a < bufor.length(); a++ ) mapa[ a ][ ilestam ] = static_cast < int >( bufor[ a ] ); |
|
PhonniX Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-02-23 18:39:17 Nie działa :/ a a jak kafelek będzie miał numer 112 to wtedy podzieli to na 1,1,2 ? |
|
pekfos |
» 2009-02-23 18:58:28 poczytaj sobie o tablicy ASCII!! masz spokój do czasu kiedy będziesz miał kafelek nr 250. jeden znak - jedna liczba. nie cyfra!!! |
|
DejaVu |
» 2009-02-23 19:05:20 Na początku proponuję założyć, że Twoje kafelki to znaki z zakresu: a..z, 0..9 i A..Z. W ten sposób masz gdzieś około 60 różnych tekstur, które możesz mieć dla jednego klocka mapy. Uważam, że jest to sporo, a gdy wykroczysz poza ten zakres, to możesz pomyśleć o zmianie formatu pliku mapy na bardziej profesjonalny. Na początek jednak jest to rozwiązanie w zupełności wystarczające, aby jedna litera/cyfra oznaczała jakąś teksturę terenu. |
|
PhonniX Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2009-02-24 07:43:11 Na razie zostawię kafelek-jakaś tam cyfra, muszę jeszcze zrobić wczytywanie mapki :? |
|
1 « 2 » |