Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Allegro: GUI wciskanie guzika

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-02 23:11
Autor Wiadomość
Chlorek
» 2012-03-27 20:24:19
SFML - dobra biblioteka jednak przy większych projektach strasznie ssie procek :) (za to pamięci RAM niewiele)
Allegro 5 (czy jakie tam najnowsze) - ja kiedyś bawiłem się 4.* i nie polecam, szkoda czasu na tą bibliotekę
SDL - mniam, jedna z lepszych do grafiki 2D, do tego bardzo wiele innych przydatnych opcji
Zawsze można też rysować bibliotekami 3D:
OpenGL - łatwiej stworzyć grę 2D z rozległymi światami itd., ogółem to biblioteka niskopoziomowa, dobrze radzi sobie z przekształceniami (w końcu to lib do 3D i to nie byle jaki - kto grał w Quake'a czy inne kultowe FPS'y to wie), jednak samą biblioteką OpenGL gry nie napiszesz i przyda się jeszcze znajomość podstaw SDL'a, czy też WinAPI.
DirectX - nie tak trudny jak go zwą (sam nie znam ale po tym co widziałem nie jest taki zły), do tego bardzo rozbudowane API pozwalające na obsługę kontrolerów, dźwięku itd. - ogólnie mówiąc biblioteka do gier. Mimo to nie polecam jej początkującym.

Jest tego typu syfu jeszcze dużo, ale ja polecam OpenGL + SDL, na inne szkoda czasu. Do tego jeszcze zyskujesz przenośność, dobrą jakoś grafiki i świetną wydajność.
P-53307
hincu
» 2012-03-27 20:52:11
sfml 1.6 korzysta oblicza wszystko procesorem w 2.0 jest uzywana moc obliczeniowa karty graficznej co redukuje uzycie procka do minimum
P-53312
analogbody
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-02 22:28:36
Dzięki za informacje, jednak nie na temat Panowie. Przenośność allegro zapewnia, nie obchodzi mnie ssanie procka ani brak wsparcia grafiki, skoro gierka ma być prosta. Zrobię to co mam do zrobienia w Allgero, na pewno przerzucę się na coś bardziej odpowiedniego. Jednakże przechodzenie na nowe platformy to pisanie bibliotek od nowa, co zawsze wiąże się w obciążeniem czasowym na wstępie. Pisanie okien w winapi mija się z celem, brak przenośności.
P-53757
DejaVu
» 2012-04-02 23:11:11
Nawet prosta gierka będzie trudna do napisania aby dobrze działała używając Allegro 4.4 :) Dlaczego? Bo prawie cała moc proca będzie zabierana przez rendering, a jak dołożysz do tego niezbyt mądre algorytmy (np. do wykrywania kolizji) to gra po prostu będzie się zacinała. SFML 1.6 jest banalne w użyciu, daje większe możliwości niż allegro i dużo trudniej popełniać w nim kardynalne błędy, które później skutkują składaniem się aplikacji.

PS. Pisałem w Allegro 4.4. Też miałem opory aby się przerzucić na inną bibliotekę (bo to przyzwyczajenia), jednak poświęciłem później czas na zapoznanie się z dostępnymi bibliotekami, oceniłem N-polecanych i stwierdziłem, że większość poleca z przyzwyczajenia, a nie dlatego, że jest dobre. Dobrą, a nawet bardzo dobrą biblioteką jest SFML. Dlaczego? Jest dobrze zaprojektowana obiektowo, intuicyjnie się w niej pisze, nie trzeba wielu rzeczy pamiętać (może z 5 nazw klas i to wszystko). Do tego wszystkiego wsparcie sprzętowe, o którym nic nie trzeba tak na dobrą sprawę wiedzieć.

/edit:
Dodam jeszcze, że grono zwolenników biblioteki SFML bardzo szybko się powiększa i nie ma osoby, która źle by się wypowiadała na temat biblioteki SFML w przeciwieństwie do Allegro 4.x czy też SDL. Allegro 5.x też jest godne pożałowania bo propaguje programowanie strukturalne od którego się odchodzi na rzecz lepszego i czytelniejszego zarządzania kodem (czyli obiektowości).
P-53761
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2