Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[OpenGL] Wybór formatu pliku przechowującego dane obiektów wyświetlanych na scenie

Ostatnio zmodyfikowano 2012-04-19 20:55
Autor Wiadomość
SeaMonster131
» 2012-04-18 21:44:13
Obejrzyj na YT tutki sobie np.. Kamere obracasz albo środkowym przyciskiem myszy albo SHIFTem i LPM, nie pamiętam już.. I szczerze mówiąc, Blender to jeden z najlepszych darmowych programów do modelowania 3D. Na początku trudno może go ogarnąć, ale z czasem będzie to pikuś
P-54788
akwes
» 2012-04-18 23:50:06
Photoshop ma teraz pełny rendering 3D a nawet bump mapy :P

Blender. Darmowe. Dobre. Pracowałem w 3D Maxie troszkę (nawet myślałem czy nie porzucić na jego rzecz programowania :) i patrząc po Blenderze to ma te same opcje, niektóre rzeczy mniej wygodne inne bardziej. No ale niesamowity plus to to że jest za darmo.
P-54800
m4tx
» 2012-04-19 16:00:26
Faktycznie racja, ma możliwość konwersji, szkoda tylko, że nie potrafi otworzyć plików .obj pobranych z neta - bo mają błędy składniowe :/
Wtf O_o Ciekawe... A możesz dać jakiś przykład takiego pliku?

Photoshop ma teraz pełny rendering 3D a nawet bump mapy :P
Może i ma, tylko... Po co? Photoshop jest przeznaczony do grafiki 2D, a nie 3D... Teraz to już chyba będzie tak jak Nero - większość ludzi potrzebuje tylko Nero Burning Rom, ale nie da się go kupić jako samodzielnego programu, tylko trzeba płacić za aplikacje do tworzenia i odtwarzania filmów, wyświetlania obrazków, i... czego tam jeszcze. Jak to mówią - "Co jest do wszystkiego to jest do niczego"... :)

A co do kamery w blenderze - obracasz kółkiem myszy (przytrzymujesz kółko i przesuwasz myszą) lub klawiszami na klawiaturze numerycznej.
P-54815
xevuel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-19 16:22:04
Te, których nie otwierał, skasowałem... Jeszcze teraz sprawdziłem, czy mi jakiś nie został, ale nie znalazłem.

Poza tym czasami nie chce załadować tego pliku - dopiero gdy dam file/new, to wtedy ładuje, i to wkurza trochę...

Nie mówiąc o tym, że nie we wszystkich obj ładuje tekstury poprawnie - przypuszczam, że to wina plików, nie Blendera, no ale skoro one są źle napisane, to skąd ja mam brać gotowe obiekty? :/

//Przykład nie ładowania tekstur, w pliku 3ds: http://archive3d.net/?a=download&id=55c66dd0. Na obrazku widać pomalowane krzesło, w Blenderze jest szare...
P-54816
SeaMonster131
» 2012-04-19 18:41:15
No bo ten plik nie ma tekstury.. (Jedynie jest jakiś plik pod nazwa "Anegri.jpg", nie wiem co to, drewno?)
Tak btw.: http://www.3dxtras.com/
P-54830
xevuel
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-04-19 19:32:11
Nie znam się na 3ds, więc myślałem, że to ten plik jest teksturą.

//Lol, nie wiem, czy to ja mam takiego pecha, ale co drugi pobrany plik jest bez tekstury, a pozostałe są za duże i za nic nie chcą się przeskalować... Już mi się nie chce nic szukać w tych opcjach... Pobiorę sobie jakiś normalny program, który się normalnie obsługuje, a nie takie coś jak Blender... Mniej intuicyjnego programu jeszcze w życiu nie widziałem -.-

//Co zrobić, żeby przy skalowaniu nie szedł do środka, ale do dowolnego punktu? Obracam tą kamerę, używam numerycznej ale on i tak skaluje do środka...

//Dam sobie spokój chyba. Nawet głupiego obiektu nie idzie przeskalować, co to w ogóle jest?
P-54833
m4tx
» 2012-04-19 20:30:44
Hm... W .3ds jest tekstura (http://en.wikipedia.org/wiki/.3ds)... Poszukaj gdzieś w Blenderze. Kiedyś miałem tak (z plikiem .obj akurat), że Blender ładował poprawnie model i teksturę, ale nie nakładał jej.
P-54835
SeaMonster131
» 2012-04-19 20:51:18
@xevuel: to że nie umiesz obsługiwać programu, nie znaczy że to program jest głupi. Obejrzyj pare tutków na YT, to sie wszystko Ci wyjaśni.
P-54837
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona