Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[Allegro 5] Program crashuje

Ostatnio zmodyfikowano 2012-10-27 19:31
Autor Wiadomość
krzyk
» 2012-10-27 15:57:44
Nie zawiesza się bo nie załączyłeś timera.
Sprawdź teraz co masz w obsłudze eventa od timera.
P-67675
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-27 16:01:53
Jak nie załączyłem jak jest włączony.
C/C++
al_start_timer( timer );
while( stan_gry == Rozpoczeta )
{
   
}

I wszystko działa poprawnie, co tu według ciebie jest źle ?
P-67676
krzyk
» 2012-10-27 16:12:54
// al_start_timer(timer); (po dodaniu tej linijki w komentarz program się nie wyłącza)

jeśli z tym program się nie zawiesza to znaczy że błąd możesz mieć w evencie od timera.
P-67677
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-27 18:07:13
Chyba nie przeczytałeś mojego ostatniego edita:

Pomyślałem jeszcze trochę i po wystartowaniu timera zapętliłem ten fragment kodu który timer obejmuje. Przedtem ten fragment wykonywał się tylko raz po czym wracał i znowu startował timer, tak w kółko. Czy powinienem to tak zostawić czy jednak nie rozwiązałem problemu a tylko go obszedłem ?
P-67686
SeaMonster131
» 2012-10-27 18:13:41
Deklarację timera oraz funkcję al_start_timer(timer), razem z wszystkimi tymi eventami powinieneś mieć przed pętlą główną gry. Następnie w pętli robisz:

C/C++
while(..)
{
    al_wait_for_event( kolejnka_eventow, & event );
   
    if( event.type == ALLEGRO_EVENT_TIMER )
    {
        ..
    }
   
}
P-67687
krzyk
» 2012-10-27 18:17:21
fakt nie zauważyłem edita.
P-67691
qest43
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-10-27 18:26:34
SeaMonster131 tak też jest zrobione.
P-67695
SeaMonster131
» 2012-10-27 18:32:02
No to jak dla mnie, nie jest to wina timera :)
P-67699
1 « 2 » 3
Poprzednia strona Strona 2 z 3 Następna strona