Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Najlepsza biblioteka do gier 2D

Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-01 13:22
Autor Wiadomość
JategoNwM
Temat założony przez niniejszego użytkownika
Najlepsza biblioteka do gier 2D
» 2012-11-12 17:01:32
Witam! Mam zamiar napisać grę. Uczyłem się troche SDL, ale po killku przyczytanych tematów na innych foram zastanawiam się czy nie przeżucić się na jakąś inną. Która według was jest najlepsza, najprostrza, czy co tam można sobie dopisać.
P-69040
wojownik266
» 2012-11-12 17:09:22
Rozumiem że masz na myśli bibliotekę do tworzenia gier 2D? Jeżeli tak to zdecydowanie polecam SFML 2.0. Biblioteka łatwa do przyswojenia... Biblioteka obiektowa... Wielu człowieków na tym forum jej używa...
P-69041
m4tx
» 2012-11-12 17:10:04
Twój post przypomina nieco:
Witam! Mam zamiar ugotować zupę. Uczyłem się troche gotować pomidorową, ale po killku łyżkach zastanawiam się czy nie przeżucić się na jakąś inną. Która według was jest najlepsza, najprostrza, czy co tam można sobie dopisać.
Swoją drogą - takich tematów było na tym forum od groma :) Wystarczy poszukać. Btw., nazwa tematu nic nie mówi i gdyby nie przykład w poście (SDL), to nie byłoby nawet wiadomo, o jaką bibliotekę (sieciową, graficzną, dźwiękową, itd...) chodzi.
P-69042
bingo009
» 2012-11-12 18:07:30
Nie ma czegoś takiego jak "najlepsza biblioteka". Są tylko takie, których warto się uczyć i których nie warto. SDL zalicza się do kategorii niewarto, jest przestarzałą biblioteką, bez akceleracji co sprawia, że jest wolna i trzeba oszczędnie gospodarować zasoby, co z kolei przekłada się na trudności w korzystaniu. Do bibliotek, na które warto zwrócić uwagę zaliczyłbym:

-Allegro 5(kurs na naszej stronie jest dla wersji 4, a Allegro 4 a 5 to dwie zupełnie inne biblioteki, dlatego kursu musisz poszukać na własną rękę):
Dobra biblioteka, prosta a przy okazji szybka(z akceleracją). Polecana głównie dla początkujących, choć nie trzeba koniecznie od niej zaczynać.

-SFML(kurs do wersji 1.6 znajduje się na naszej stronie, ale teraz jest wersja 2.0. Nie jest oficjalnie ukończona, jednak jest już bardzo stabilna):
Tutaj nie wiem, którą wersję będą polecali inni użytkownicy forum. Wersja 2.0 jest szybsza i ma lepszą dokumentację, więc ja polecam ją(sam się jej uczę). Biblioteka napisana obiektowo w C++, co z kolei przekłada się na wygodę i prostotę. Dużym jej plusem są też inne moduły, jak dźwięk, sieć itd. Biblioteka dobra, jak chcesz się nauczyć obiektowego programowania. Sam się jej uczę, głównie ze względu na chęć programowania obiektowego.
P-69045
m4tx
» 2012-11-12 18:28:03
SDL zalicza się do kategorii niewarto, jest przestarzałą biblioteką, bez akceleracji co sprawia, że jest wolna i trzeba oszczędnie gospodarować zasoby, co z kolei przekłada się na trudności w korzystaniu.
Przestarzała? Bez akceleracji sprzętowej? Jesteś pewien? :P
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTE0MDU
P-69047
bingo009
» 2012-11-12 18:42:28
Wiem, o tym, że wersja 2.0 ma akcelerację. Wnioskuję, że autor uczył się wersji 1.6, bo niemalże wszystkie polskie tutoriale są do niej. Pozatym 2.0 jest jeszcze nieukończona.
P-69049
DejaVu
» 2012-11-12 21:03:09
Frazy, które należy wpisać w wyszukiwarkę google:

Allegro vs SFML vs SDL
P-69073
Paker
» 2012-12-01 13:22:09
OpenGL + SOIL + SDL
P-70200
« 1 »
  Strona 1 z 1