[SFML 2.0] Efekt przeźroczystości
Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-13 18:31
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
[SFML 2.0] Efekt przeźroczystości » 2012-12-13 18:11:34 Witam! Mam sobie sprita: sf::Texture ludek_t; ludek_t.loadFromFile( "C:\\grafika\\ludek.png" );
sf::Sprite ludek; ludek.setTexture( ludek_t );
extern sf::RenderWindow win; win.draw( ludek );
Wszystko jest dobrze. Mam tylko pytanie: Jak uzyskać efekt przeźroczystości (tak żeby tło prześwitywało) dla tylko jednego koloru, np. różowego. Chodzi mi więc mniej więcej o takie coś, jak funkcja masked_blit() w Allegro4. Z góry dziękuję. Kubawal. |
|
akwes |
» 2012-12-13 18:13:48 |
|
Mrovqa |
» 2012-12-13 18:15:54 @kubawal możesz też po prostu użyć kanału przezroczystości w pliku .png, nie musisz używać maski. Wtedy tylko wczytujesz plik i masz już przezroczysty obrazek tam, gdzie chcesz i w takim stopniu, jakim chcesz :) |
|
DejaVu |
» 2012-12-13 18:15:57 W zasadzie to najłatwiej stworzyć bitmapę z przezroczystością i się resztą nie przejmować :) |
|
kubawal Temat założony przez niniejszego użytkownika |
» 2012-12-13 18:24:26 Faktycznie jest to lepsze rozwiązanie. Ale, że w Paincie tego raczej nie zrobię(znowu ten okropny Microsoft), skorzystam z rozwiązania Akwesa. |
|
DejaVu |
» 2012-12-13 18:28:58 @up: to zainstaluj gimpa :) Prędzej czy później nauczysz się go obsługiwać, no i zawsze będzie to pierwszy krok w poznaniu czegoś nowego :) |
|
akwes |
» 2012-12-13 18:31:32 @kubawal, jeżeli masz mniej niż 30 sprajtów do edycji, to ściągaj gimpa, tak jak mówi DejaVu. Jeżeli wybór techniki masz do wyboru, to bierz png z alphą a nie maskę z koloru ;> Myślałem, że masz x-set gotowych spirtów. |
|
« 1 » |