Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

[SFML 2.0] Efekt przeźroczystości

Ostatnio zmodyfikowano 2012-12-13 18:31
Autor Wiadomość
kubawal
Temat założony przez niniejszego użytkownika
[SFML 2.0] Efekt przeźroczystości
» 2012-12-13 18:11:34
Witam!

Mam sobie sprita:
C/C++
sf::Texture ludek_t;
ludek_t.loadFromFile( "C:\\grafika\\ludek.png" );

sf::Sprite ludek;
ludek.setTexture( ludek_t );

//...

extern sf::RenderWindow win; // gdzies indziej mam zdefiniowane okno
win.draw( ludek );

Wszystko jest dobrze. Mam tylko pytanie: Jak uzyskać efekt przeźroczystości (tak żeby tło prześwitywało) dla tylko jednego koloru, np. różowego.
Chodzi mi więc mniej więcej o takie coś, jak funkcja masked_blit() w Allegro4.

Z góry dziękuję.

Kubawal.
P-70909
akwes
» 2012-12-13 18:13:48
P-70910
Mrovqa
» 2012-12-13 18:15:54
@kubawal możesz też po prostu użyć kanału przezroczystości w pliku .png, nie musisz używać maski. Wtedy tylko wczytujesz plik i masz już przezroczysty obrazek tam, gdzie chcesz i w takim stopniu, jakim chcesz :)
P-70913
DejaVu
» 2012-12-13 18:15:57
W zasadzie to najłatwiej stworzyć bitmapę z przezroczystością i się resztą nie przejmować :)
P-70914
kubawal
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2012-12-13 18:24:26
Faktycznie jest to lepsze rozwiązanie.
Ale, że w Paincie tego raczej nie zrobię(znowu ten okropny Microsoft), skorzystam z rozwiązania Akwesa.
P-70920
DejaVu
» 2012-12-13 18:28:58
@up: to zainstaluj gimpa :) Prędzej czy później nauczysz się go obsługiwać, no i zawsze będzie to pierwszy krok w poznaniu czegoś nowego :)
P-70923
akwes
» 2012-12-13 18:31:32
@kubawal, jeżeli masz mniej niż 30 sprajtów do edycji, to ściągaj gimpa, tak jak mówi DejaVu. Jeżeli wybór techniki masz do wyboru, to bierz png z alphą a nie maskę z koloru ;> Myślałem, że masz x-set gotowych spirtów.
P-70926
« 1 »
  Strona 1 z 1