WinAPI i Windows
[C++] Unikodowe znaki w konsoli (Windows)
[artykuł] Artykuł prezentuje w jaki sposób wyświetlać unikodowe znaki w konsoli pod Windowsem z poziomu języka C++.Pierwiastek jako Unicode
http://www.fileformat.info/info/unicode/char/221a/index.htmPrzykład
#include "windows.h"
#include <string>
const WCHAR PIERWIASTEK = 8730;
void writeUnicode( PCWSTR sText )
{
int bufferSize = WideCharToMultiByte( CP_UTF8, 0, sText, - 1, NULL, 0, NULL, NULL );
char * m = new char[ bufferSize ];
WideCharToMultiByte( CP_UTF8, 0, sText, - 1, m, bufferSize, NULL, NULL );
wprintf( L"%S", m );
delete[] m;
}
void writeUnicode( WCHAR cChar )
{
WCHAR sText[ 2 ] = { cChar };
writeUnicode( sText );
}
int main()
{
UINT oldcp =::GetConsoleOutputCP();
::SetConsoleOutputCP( CP_UTF8 );
writeUnicode( L"Polskie znaki: ąćęłóńśźż\n" );
writeUnicode( PIERWIASTEK );
::SetConsoleOutputCP( oldcp );
return 0;
}
Standardowe wyjście programu:
Polskie znaki: ąćęłóńśźż
√
Wszystkie teksty są chronione prawami autorskimi. Kopiowanie lub rozpowszechnianie treści poza niniejszym serwisem
jest zabronione.
Powyższe ograniczenie nie dotyczy autora opracowania, któremu przysługuje prawo do rozpowszechniania własnego tekstu wedle własnego uznania.