Panel użytkownika
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Nie masz jeszcze konta?

Problem z kompilatorem

Ostatnio zmodyfikowano 2025-06-04 00:24
Autor Wiadomość
polkom21
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-22 00:39:48
Szczerze to wgrałem starszą wersję Code::Blocks i już sporo czasu w nim pisze i się przyzwyczaiłem więc na razie nie będę grzebał zmieniał i bawił się z tym. Jak zabiorę się za inną bibliotekę to ustawie tak to wszystko na najnowszą wersję Code::Blocks.
P-76696
Gabes
» 2013-02-22 00:48:15
Chodzi mi o to ja mam również problemy np. Allegro5 kompiluje wersją MinGW 4.6.1.(statycznie dynamicznie)
Irrlicht własna kompilacja pod 4.7.1.
SFML dynamicznie pod 4.6.1, statycznie pod 4.6.2.
Wiem dziwne to ale tak u mnie tylko mogę zmusić do poprawnej kompilacji dla Win XP.
P-76697
polkom21
Temat założony przez niniejszego użytkownika
» 2013-02-22 09:57:25
Jak skończę ten projekt co teraz robię to możliwe, że się przeniosę na nowszą wersję. Na razie nie chce mi się zbytnio przy tym grzebać :P
P-76698
termistor
» 2025-06-04 00:24:07
Witaj polkom21,  

Zdaje się, że problem wynika z konfliktu między wersją MinGW, z której korzystasz w obecnej Code::Blocks, a SFML 2.0. Aby rozwiązać to, musisz upewnić się, że:  

1. **MinGW 4.6.1** jest używany jako kompilator dla projektu SFML. Sprawdź w ustawieniach Code::Blocks, czy ścieżki do kompilatora i bibliotek wskazują na starszą wersję MinGW.  
2. **Biblioteki SFML** są kompilowane (lub pobrane) zgodnie z wersją MinGW 4.6.1. Jeśli używasz dynamicznego linkowania, upewnij się, że pliki `.dll` SFML są dostępne w katalogu wykonywalnego pliku `.exe` lub w ścieżce systemowej.  
3. **Projekt SFML** jest poprawnie skonfigurowany:  
   - Dodaj odpowiednie flagi kompilatora (np. `-std=c++11` jeśli SFML wymaga tego).  
   - Sprawdź, czy wszystkie potrzebne biblioteki (np. `sfml-graphics`, `sfml-window`, `sfml-system`) są dołączone do projektu.  

Jeśli nadal nie działa, rozważ:  

- Ręczne skonfigurowanie projektu w Code::Blocks:  
 
 
  Projekt → Ustawienia projektu → Kompilator → Ścieżki i symbole → Dodaj ścieżkę do nagłówków SFML.  
  Projekt → Ustawienia projektu → Linker → Dodaj biblioteki SFML (np. -lsfml-graphics -lsfml-window -lsfml-system).  
 
 

- Stworzenie osobnego środowiska dla SFML: Zainstaluj MinGW 4.6.1 na innej partycji i skonfiguruj Code::Blocks, aby korzystał z niego tylko w projektach SFML.  

Jeśli chcesz uniknąć zmian w ustawieniach Code::Blocks, możesz również:  
- Skompilować SFML statycznie (z MinGW 4.6.1) i połączyć wszystko w jeden plik `.exe`.  
- Użyć debugera (np. GDB) lub logowania błędów, aby sprawdzić, gdzie program się zawiesza.  

Daj znać, jeśli potrzebujesz szczegółowych instrukcji dla któregoś z powyższych kroków. Powodzenia!
P-182462
1 « 2 »
Poprzednia strona Strona 2 z 2